سيماي چهل و سه ساله انقلاب بزرگ اسلامی ایران به عنوان مردمي‌ترين انقلاب قرن بيستم که براساس اعتراف تاريخ به جز در دوران رسول خدا (ص) و جايگزين خلف او يعني امام علي( ع) نمونه آن در هيچ دوره اي از تاريخ ديده نشده و دستاورد مبارزه بي امان فرستادگان الهي در اعصار گذشته است.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 03 February 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/11/1400 تقدیم حضورتان می گردد .
خبرنگارتابناک استان مازندران خبرویژه پلیس استان سلمان مهدوی اخبارکلی شرق تا غرب استان

پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی 
سردار "مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی فرارسیدن چهل و سومین سال از طلوع فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است :
"ولله العزه والرسوله و للمومنین ولیکن المنافقین لا یعلمون" و عزت از آن خدا و رسول و مومنان است ولی منافقان نمی دانند.
سيماي چهل و سه ساله انقلاب بزرگ اسلامی ایران به عنوان مردمي‌ترين انقلاب قرن بيستم که براساس اعتراف تاريخ به جز در دوران رسول خدا (ص) و جايگزين خلف او يعني امام علي( ع) نمونه آن در هيچ دوره اي از تاريخ ديده نشده و دستاورد مبارزه بي امان فرستادگان الهي در اعصار گذشته است.
دوره ای سراسر پيشرفت و از خودگذشتگي و به جان خريدن سختي هاي آن در دفاع از ارزش ها و مقابله با معاندان و دشمنانش برای رسیدن به رشد، بالندگي و تعالي در عرصه هاي علمي، حرفه اي، ساختاري ، فرهنگي، اخلاقي، امنيتي و دفاعي.
دهه مبارک فجر سر آغاز طلوع مجدد اسلام، دين رهايي بخش انسان از انواع اسارت هاي فردي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و نظامي بوده و خاستگاه ارزش های اسلامی و انقلابی است که با نثار خون خود برگ زرینی در تاریخ بشریت رقم زدند.
امروز امنيت داخلي و بيروني، رفاه عمومي و عدالت اجتماعي، خودباوري و صبر و مقاومت از بركات نظام، امام (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالی ) است و بصيرت، هوشياري و پيوند قلبي با ولايت باعث تداوم نظام و شکوفایی انقلاب اسلامی است.
اینجانب با تبریک طلوع چهل و سومین سال رسیدن ایران سرافراز به قله های رفیع اقتدار، خودباوری و تبلور ظرفیت های درونی و شگرف ملت ایران به مدد درخشش انقلاب اسلامی، سربلندی و سرافرازی همه ملت ایران را از خدای متعال آرزو دارم .
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی
فرمانده انتظامی استان مازندران

------------------------------------

اجرای طرح عملیاتی ظفر 7 در مازندران 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله هفتم طرح عملیاتی ظفر در 6 شهرستان استان با رمز عملیاتی "والفجر" و دستگیری اراذل و اوباش کوی غفاری ساری در این عملیات خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای اجرای تدابیر سردار فرماندهی محترم انتظامی استان، طرح ظفر 7 با رمز عملیاتی "والفجر" با بکارگیری 135 تیم عملیاتی بصورت همزمان در 6 شهرستان "ساري، مياندرود، سوادكوه، بابل، محمودآباد، نوشهر و تنكابن" به مرحله اجرا در آمد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این طرح با دو هدف کلی، افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان  نظم و امنیت بویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح 47 عامل افیونی و 28 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 47 کیلو گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 76 سارق، 3 خودرو و 89 دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
وی از دستگیری10 نفر از از اراذل و اوباش منطقه و از جمله افراد شرور کوی غفاری در شهرستان ساری خبر داد و گفت: در این طرح 180 نفر از مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی نیز شناسایی و دستگیر شدند.
حسینی به کشف 21 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، 12 تن چوب جنگلی قاچاق، 8 دستگاه ماینر و 10هزار عدد مواد محترقه کشف شد. 
سرهنگ حسینی از توقیف 44 خودرو، 12 موتورسیکلت و یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح نیز خبر داد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.

------------------------------------

کشف 35 کیلو و 700 گرم مواد مخدر در بابل 
رئیس پلیس مبازره با مواد مخدر استان مازندران از کشف 35 کیلو و 700 گرم تریاک از یک سوداگر مرگ در شهرستان بابل خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا ثقفی" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان بابل پس از کار اطلاعاتی و تعقیب ،مراقبت موفق به شناسائی مخفیگاه یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر شدند.
رئیس پلیس مبازره با مواد مخدر استان مازندران تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پليسی و رعایت موازین اسلامی از مخفیگاه متهم، 35 کیلو و700 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
سرهنگ ثقفی با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این عملیات پلیسی خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت های ماموریت های پلیسی و دستگاه قضایی بوده و پلیس به عده ای سودجو اجازه نخواهد داد تا امنیت و سلامت شهروندان را خدشه دار کنند.

------------------------------------

دستگيري سارق کابل برق با 15 فقره در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل برق با 15 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه حیدرکلا با تلاش شبانه روزي سارق را شناسايي و پس از هماهنگی های قضائی در عملياتي غافلگيرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار در ادامه اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 15 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در محدوده شهر بابل اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمده های مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------

توقیف3 دستگاه موتورسنگین قاچاق میلیاردی در بابلسر 
فرمانده انتظامی بابلسر از توقیف 3 دستگاه موتورسنگین خارجی 1000 سی سی قاچاق به ارزش 15 میلیاردی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان 3 دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی "1000 سی سی " و فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
وی ارزش این موتورسیکلت توقیف شده را براساس نظر کارشناسان 15 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: ماموران انتظامی موتورسیکلت را به پارکینگ انتقال و راکب موتورسیکلت نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ زارع در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

روش های تربیتی کودکان 
همه والدین در مورد تنبیه، عقاید شخصی مخصوصی دارند، چه آنهایی که آن را می پذیرند و یا رد می کنند، از تنبیه به عنوان یک روش آموزشی مناسب برای کودکانشان استفاده می کنند . 
وقتی که کودکتان را به اتاقش می فرستید، زمان تماشا کردن تلویزیون را محدود می کنید و اجازه بازی کردن با اسباب بازی مورد علاقه اش را نمی دهید یا وقتی که به دنبال نزدیک شدن کودک به اجاق گاز، فریاد می کشید "نکن" در واقع برای اصلاح رفتارها از اصول تنبیه استفاده کرده اید.
اگر می توانستیم کودکانمان را فقط با استفاده از روش های مثبت تربیت کنیم، خیلی عالی بود، اما نمی توانیم .
برای آموختن الگوهای رفتاری شایسته، هم روش های مثبت و هم منفی لازم هستند، ما قصد نداریم تنبیه را بپذیریم یا رد کنیم بلکه می خواهیم روش آن را بیاموزیم تا هنگامی که تنبیه به عنوان یک روش تربیتی ضروری بود، تأثیر بیشتری داشته باشد.
تنبیه به تنهایی نمی تواند نتایج دلخواه را فراهم کند زیرا  به طور کلی روشی منفی است، این روش به کودک می آموزد که چه کاری را نباید انجام دهد اما نمی آموزد که چگونه باید رفتار کند، وقتی تنبیه را بدون تقویت رفتار شایسته به کار می بریم،کودک نمی داند رفتار ناپسندش را با چه رفتاری جایگزین کند.
برای مثال،کودکی برای رسیدن به یک لیوان از صندلی بالا می رود و مادرش او را از صندلی پایین می گذارد و به خاطر بالا رفتن از آن ، او را سرزنش می کند،کودک گریه می کند و می گوید (دیگر نمی روم بالا، مامان)تا این مرحله خوب است، اما این کودک نمی آموزد که می تواند از جایی امن تر لیوان بردارد، یا دفعه بعد باید از کسی کمک بخواهد، او آموخته است که چه کاری را نکند، ولی یاد نگرفته است که چه باید بکند.
به علاوه تنبیه وقتی موثر است که موقتی باشد چون وقتی از یک تنبیه به دفعات زیاد استفاده شود تاثیرش را از دست می دهد.
والدین مکرراً چیزهایی شبیه این را  می گویند:"اولین باری که کودکم را تنبیه کردم ،خیلی گریه کرد و پس از آن برای مدت طولانی رفتارش تصحیح شد، اما حالا که مرتباً به خاطر رفتارهای نادرستش تنبیه بدنی می شود، هیچ تاثیری ندارد و به نظر هم نمی رسد که به هیچ وجه اهمیتی بدهد." این یک واکنش تطبیقی کلاسیک است و به سبب همین اثر است که نمی توان تنبیه بدنی را به عنوان شکلی از تنبیه توصیه کرد.
هدف از تنبیه، اصلاح رفتار کودک است، پس باید به او فرصت بدهید تا آموخته هایش را نشان دهد، اگر تنبیه طول بکشد ممکن است کودک فرصت پیدا نکند که رفتار خود را اصلاح کند.
سعی کنید به جای تنبیه بدنی از روش های دیگر نظیر محروم کردن موقتی، تصحیح بیش از حد و اشکال دیگر تنبیه نظیر محدود کردن و گرفتن برخی امتیازات استفاده کنید.
یادتان باشد بهترین روش های تربیتی عبارتند از: پی آمد های مثبت و منفی که برای تغییر یک رفتار، طراحی و اجرا شده اند.
تهیه کننده: نرگس رضازاده- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار