سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب حوزه بهداشت و درمان استان متحول شده، گفت: تنها در یک مورد تعداد تخت های بیمارستانی ۱۵ برابر رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 04 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید جواد پورنقی به تشریح دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و اظهار داشت: تعداد بیمارستان‌های خراسان شمالی از ۳ مورد به ۱۱ عدد رسیده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همچنین تعداد تخت‌های بیمارستانی بیش از ۱۵ برابر شده و از ۹۵ تخت به هزار و ۴۳۵ عدد رسیده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب هیچ پایگاه اورژانش، مرکز تحقیقاتی و مراکز آموزشی در استان وجود نداشته است، افزود: اکنون ۴۵ پایگاه اورژانسی، ۵ مرکز تحقیقاتی و ۶ مرکز آموزشی در خراسان شمالی فعال هستند.

 

پورنقی تصریح کرد: پیش از انقلاب هیچ رشته دانشگاهی در استان وجود نداشت اما اکنون بیش از ۲ هزار دانشجو و ۲۱۸ عضو هیأت علمی در ۲۰ رشته دانشگاهی فعالند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیش از انقلاب در خصوص امکانات بیمارستانی نیز بسیار ضعیف بودیم که اکنون این امکانات رشد چند برابری داشته است.

 

وی افزود: تعداد خانه‌های بهداشت فعال از ۸ مورد به ۳۱۷ عدد رسیده است.

 

پورنقی در انتها با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی شهری، گفت: تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی از ۱۷ عدد به ۶۹ مورد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار