از شهروندان خواست با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110 و کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 06 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/11/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
انهدام باند کلاهبرداری سامانه ثنا از 810 شهروند 
فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باندی که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به کلاهبرداری 80 میلیاردی از 810 نفر از هموطنان سراسر کشورکرده بودند، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه  پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدايت شده‌اند، و از حساب آنها مبالغی کلاهبرداری شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که هموطنان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.
سردار میرزایی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهمان ساکن پایتخت بوده‌اند، که در این خصوص با هماهنگی قضائی، 12 نفر اعضای این باند که 5 نفر جزء نفرات اصلی بودند در یکی ازشهرهای پایتخت دستگیر و به پلیس فتا مازندران منتقل شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کردند، تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشودند و به برداشت غیرمجاز از حساب 810  نفر از هموطنان سراسر کشور تا کنون اعتراف کردند.
سردار مرتضی میرزایی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه، 80 میلیارد و 100 میلیون ریال بر آورد شده است، افزود: سایت‌ ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.
 فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
-----------------------
سارق حرفه ای در بابلسر دستگیر شد 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری یک سارق حرفه ای با 40 فقره سرقت خودرو و لوازم داخل آن در شهرستان بابلسر خبر داد 
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو مدل پایین پراید و قطعات آن در سطح شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بازبینی دوربین های مداربسته و شناسایی چهره سارق در سطح شهر، نهایتاً سارق را پس از سرقت خودرو در یک عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این سارق سابقه دار غیربومی در بازجویی به عمل آمده به  20 فقره سرقت خودرو پراید و 20 فقره سرقت داخل خودرو در بابلسر و شهرستان های اطراف در سه ماه اخیر با همدستی یک سارق بومی اعتراف کرد.
سردار میرزایی از کشف یک خودروی سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار کرد: این سارقان پس از سرقت خودرو آنها را به یک شهر دیگر انتقال و پس از سرقت قطعات، آن را بلاصاحب رها و حتی با خودرو ها مسروقه و جابجایی پلاک در مسیر به سایر سرقت ها از قبیل سرقت داخل خودرو مبادرت می کردند.
این مقام انتظامی مازندران ادامه داد:20 مالباخته داخل خودرو و 5 نفر از مالباختگان خودرو تاکنون در شهرستان بابلسر نیز شناسایی شدند که در این ارتباط یک مالخر نیز دستگیر شد.
سردار مرتضی میرزایی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودروها ، خصوصاً خودروهای مدل پایین، شامل استفاده از قفل فرمان و پدال فرصت را از سارقان سلب کنند.
----------------------------
راز قتلی که پس از 20 سال برملا شد 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف قتل یک جوان 22 ساله ساروی پس از 20 سال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر گفت: در فروردین ماه سال 99 فردی60 ساله اهل و ساکن ساري در منزل شخصي خود توسط یکی از دوستانش بر اثر ضربات جسم سخت به قتل رسيد که توسط کارآگاهان مبارزه با جرائم جنايي، قاتل دستگير و پس از اقرار روانه زندان شد.
وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده قاتل و در پی مفقود شدن یکی از دوستان 22 ساله وی در حدود 20 سال گذشته، ماموران با انجام  اقدامات اطلاعاتی پی به دست داشتن متهم در این پرونده بردند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به اینکه در تحقيقات محلي و بررسي سوابق موجود در پليس آگاهي و دادسرا پرونده قتلي به دست نيامد، تصریح کرد: در سال 1381 فرد موصوف به دلایل نامعلومی مفقود و نتيجه اي از سرنوشت وي تا کنون به دست نيامد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان رسیدگی به پرونده مفقودی از متهم که یکی از دوستان صمیمی و همکارش بود، تحقيقات لازم بعمل آمد ولي نتيجه اي حاصل نشد، پرونده در جریان رسیدگی از سوی مرجع قضائی مختومه شد، مجدداً متهم در اختيار اداره مبارزه با جرائم جنايي پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهم در تحقيقات پلیسی به قتل دوست صمیمی خود در سال 1381 اقرار کرد، اظهار داشت: زماني که در یک شرکت خصوصی با فقداني، همکار بود در یک منطقه جنگلی در شهرستان ساری طی درگیری با جسم سخت وی را به قتل رساند و جسد متوفی را در همان محل رها کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعترافات متهم، جهت پيدايش جسد تلاش های فراوانی صورت گرفت که با توجه به گذشت بيش از 19 سال از وقوع قتل تا کنون نتيجه اي به دست نيامد.
------------------------
دستگيري سارق کابل برق با 13فقره در بابل 
فرمانده انتظامی بابل از دستگيري سارق کابل برق با 13فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه زرگر شهر بابل قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران با تلاش شبانه روزي سارق را شناسايي و پس از هماهنگی های قضائی در عملياتي غافلگيرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار در ادامه اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 13فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در محدوده شهر بابل اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمده های مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
----------------------
دستگيري سارق سیم و کابل در نوشهر 
فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري سارق سیم و کابل برق با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ اکبر درویشی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان  قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پليسي موفق سارق را شناسايي و با هماهنگی قضائی در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: متهم در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری اموال مسروقه کشف شد و پس از تشکیل پرونده قضائی روانه زندان شد.
سرهنگ درویشی در خاتمه از شهروندان خواست با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110 و کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.
---------------------
دستگیری 3 سارق ساختمان نیمه کاره و کابل برق در نکا 
فرمانده انتظامی نکا از دستگیری3سارق ساختمان نیمه کاره و کابل برق با 9فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت ساختمان در حال ساخت وکابل برق و مخابرات در شهرستان نکا موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: مامورین پلیس آگاهی و دایره تجسس کلانتری11 این شهرستان با بررسي صحنه جرم به یک سارق مظنون و با هماهنگی قضائی وی را با اموال سرقتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا ضمن اشاره به بازجویی تخصصی سارق دستگیر شده به همکاری با 2 نفر دیگر در انجام سرقت اعتراف و در عملیات پلیسی هر دو نفر نیز دستگیر و به 9فقره سرقت ساختمان نیمه کاره وکابل وسیم برق و مخابرات اعتراف کردند.
سرهنگ عزیزی با بيان اينکه متهمان با شکایت شاکیان با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمانهای در حال ساخت با گماردن نگهبان و نصب دوربین مدار بسته پلیس را در تامین امنیت پایدار و مستمر در شهرستان یاری نمایند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و امنیتی مراتب از طریق پلیس110اعلام دارند.
----------------
امنیت و آرامش مردم در گرو اقتدار پلیس است 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر لزوم حمایت های قانونی از نیروی انتظامی گفت: امنیت و آرامش مردم در گرو اقتدار پلیس است . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در یک گفت و گوی اختصاصی با تسلیت و تعزیت شهادت یکی از کارکنان انتظامی در استان فارس، گفت: ایثارگری های کارکنان انتظامی علیرغم اینکه بعضاً با برخوردهای نامناسب مواجه هستند، جای قدردانی و تشکر فراوان دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران، تصریح کرد: مردم ما به خوبی می دانند که تلاش کارکنان انتظامی جز برای حفظ امنیت و آرامش عمومی نیست و نوع برخورد آنان نیز نشانه گذشت و فداکاری آنان است.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به این که نیروی انتظامی توانسته با برخورد قاطع با مخلان امنیت، اقتدار خود را به منصه ظهور برساند بر حمایت های همه جانبه قانونی از پلیس تاکید کرد و گفت: امنیت، آسیایش و آرامش مردم در گرو اقتدار پلیس است.
وی با اشاره به لزوم حمایت های قانونی در حمایت از پلیس خاطر نشان کرد: باید در اولین فرصت با تصویب قانون جامع از نیروهای انتظامی بعنوان حافظان نظم و امنیت عمومی حمایت شود.خبرنگار خبرگزاذی تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار