کد خبر: ۱۰۲۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 13 February 2022
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:برای نخستین‌بار در ایران،شرکت پلمین صنعت همدان پروانه نشان استاندارد دریافت کرد.
شرکت پلمین صنعت همدان پروانه نشان استاندارد دریافت کرد
به گزارش تابناک همدان، محمد مددی در حاشیه بازدید و اعطای پروانه نشان استانداردبه شرکت پلمین صنعت همدان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های اثربخش در کشور‌های توسعه‌یافته موضوع استاندارد‌های حوزه زنجیره تولید است، لذا شرکت پلمپین‌صنعت نخستین واحدی بوده که موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد در ایران شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاهی برای بررسی و آزمون این موارد در کشور نبود که خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده این آزمایشگاه براساس نظام استاندارد تجهیز شد، گفت: درنهایت فرآیند گرفتن پروانه در حوزه تولید بست و انواع پلمب انجام گرفت و این واحد موفق به کسب پروانه کاربرد نشان استاندارد شد.

مددی این روند را دارای ارزش‌افزوده مناسبی دانست و افزود: استمرار کیفیت و برنامه نظام‌مند در این راستا می‌تواند موجب ارتقای سطح صادرات و ارزش‌افزوده شود؛ به‌این‌ترتیب بایستی طرح مستمر دنبال شود و در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل استاندارد همدان با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت و استانداردسازی زنجیره تولید، اظهار کرد: بحث کیفیت مهم است و مقام معظم رهبری نیز بر کیفیت تأکید ویژه‌ای دارند؛ به این ترتیب باید نشان استاندارد را در خدمات و تولید مد نظر قرار داده و استمرار در این روند را دنبال کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در حاشیه بازدید از شرکت "پلمپین صنعت" بیان کرد: علامت استاندارد به مصرف کنندگان کالا و خدمات اطمینان می‌دهد و نشانه کیفیت محصول است.

ظاهر پورمجاهد ادامه داد: امروز در همدان و برای نخستین بار در کشور در یک حوزه تخصصی این شرکت موفق به نشان استاندارد شده و این روند می‌تواند در ارتقای کیفیت تولید واحد فوق اثرگذار باشد.  

وی نشان استاندارد را اثرگذار بر مقوله صادرات دانست و افزود: دولت سیزدهم با وجود تحریم‌های موجود در ارتقای سطح صادرات، کاهش شیب تورمی و صادرات غیرنفتی خوب عمل کرده است، همچنین این روزها مسیر تولید به نحو مناسبی در حال حرکت است و امیدواریم شاهد شتاب بیشتری در حوزه صادرات باشیم.

پورمجاهد یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مانند شرکت پلمپین صنعت را افزایش چند برابری نرخ برق و گاز عنوان کرد و گفت: طبق بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ نرخ برق و گاز افزایش یافته و این افزایش باعث مشکلاتی برای این واحدها شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان محور فعالیت‌های همدان بر سرمایه گذاری و اشتغال است و این موضوعات در حال حاضر بسیار مورد توجه استان قرار دارد.

چالش گاز پیش روی صنایع

در ادامه رئیس هیئت‌مدیره شرکت پلمپین‌صنعت با بیان اینکه شرکت ما از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده، عنوان کرد: این شرکت از سال ۱۳۷۷ طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی خود را شروع کرده است.

محمدرضا اوچیان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۰ شروع به جایگزینی پلمب‌های قدیمی کرده‌ایم، اظهار کرد: در گذشته پلمب‌ها از سیم و سرب تشکیل می‌شد که پس از مصوبه دولت، سرب به‌عنوان یک ماده سرطان‌زا ممنوع‌الاستفاده شد و در کشور‌های مختلف درحال تغییر بود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پلمپین‌صنعت ادامه داد: در این شرایط ما وارد قضیه شدیم و چند پلمب را طراحی کرده و این روند را گسترش داده‌ایم.

اوچیان با بیان اینکه به‌مرور روابط ما با وزراتخانه‌ها و جا‌هایی که به این بست‌ها نیاز دارند و بحث‌های حفاظت از بیت‌المال در آن‌ها مطرح است مناسب پیش رفت، به وزارت‌های نفت، مخابرات، راه و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جلوی سوء استفاده برخی را در این راه بگیریم، روزبه‌روز به دنبال پیشرفت کارمان هستیم و فناوری خود را ارتقا می‌بخشیم و تاکنون چندین طرح و ثبت اختراع در سطح جهانی در این عرصه داریم.

اوچیان با اشاره به اینکه در پی این هستیم تا کیفیت کار را همواره ارتقا بخشیم، گفت: در این زمینه ارتقای کیفیت و استانداردسازی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پلمپین‌صنعت با اشاره به اینکه در کشور شاهد عدم وجود آزمایشگاه مرجع در زمینه پلمب بودیم، عنوان کرد: برای این خلأ، استاندارد‌های خارجی ترجمه شد و تدوین استاندارد ملی را درپیش گرفتیم و درنهایت تجهیز آزمایشگاهی را برای این موارد به انجام رساندیم و روند را بومی‌سازی کردیم.

وی افزود: در ادامه این مسیر وارد فرآیند کسب گواهینامه استاندارد شدیم که درنهایت نخستین گواهینامه استاندارد تشویقی پلمب را در ایران گرفتیم.

اوچیان با تصریح بر اینکه این روند گامی بزرگ و رو به جلو در عرصه کیفیت است، اظهار کرد: اشتغال مستقیم ایجادشده در این شرکت ۲۳۰ مورد است و طرح توسعه‌ای را نیز درپیش گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در کشور نیاز به اشتغال وجود دارد و سعی کرده‌ایم به موضوع عدم تطابق حقوق کارگری و معیشت آن‌ها نیز توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز تا جای ممکن حداقل‌ها را کنار گذاشته‌ایم و بنا به نیاز قشر کارگری، هرماهه پرداختی‌ها را پیش می‌بریم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پلمپین‌صنعت با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ما در قسمت پلمب‌های پلاستیکی در این شرکت برابر دو هزار و ۵۰۰ تُن و در قسمت پلمب‌های فلزی برابر یک‌هزار و ۵۰۰ تُن است، اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد این ظرفیت‌ها هم‌اکنون فعال است.
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار