معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه‌های دفاع مقدس است، گفت: سالانه 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 01 October 2015
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه‌های دفاع مقدس است، گفت: سالانه 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛علی بقایی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، یک گنج برای ملت ایران بود که هنوز موفق به استخراج کامل آن نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه الگوی دفاع مقدس در زمینه اقتصادی به صورت «اقتصاد مقاومتی» و در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی به صورت «اقتدار» در نظام ظاهر شده، ادامه داد: جامعه نیازمند الگوی دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برای هدایت این الگو نیاز به برنامه‌ریزی درستی است، گفت: باید الگوهای دفاع مقدس را همانند یک شمع فروزان روشن نگه داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه‌های دفاع مقدس است تأکید کرد: سالانه 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می‌شود.

بقایی افزود: قرار است یادواره شهدا از حالت جمعی خارج شده و به صورت فردی در محلات خانواده‌های شهدا تحت عنوان «آبروی محله» اجرا شود.

وی بیان کرد: نصب تصاویر شهدا با کمک شهرداری و معرفی شهدای شاخص استان از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدانبا تأکید بر اینکه تمام شهدای ایران اسلامی گرامی هستند ادامه داد: هدف از معرفی شهدای شاخص، معرفی الگوهای مناسب برای مردم است.

وی اظهار کرد: در مجموع 14 شهید شاخص استانی و شهرستانی از تمام رده‌های مختلف نظامی و انتظامی معرفی شده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: شهید «حسین یزدان دوست» از ارتش، شهید «حسین عبادی» از نیروی انتظامی، یک شهید از سپاه و 10 شهید مربوط به شهرستان‌ها و یک شهید شاخص استان معرفی شده است.

وی گفت: طرحی به نام «ستارگان هدایت» به آموزش نویسندگان غیر حرفه‌ای در پایگاه‌های بسیج محلات با تکیه بر نویسندگان ارزشمند بومی آغاز شده است.

بقایی ادامه داد: در این طرح قرار است در مدت دو سال 80 عنوان کتاب در خصوص شهدایی که هیچ اثر و عنوانی از آنها کار نشده است را تألیف کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه سپاه استان تلاش کرده کتاب «دختر شینا» به عنوان کتاب فصل بسیج در پاییز در کشور معرفی شود و مسابقه‌ای در این زمینه برگزار شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه گرامیداشت شهدا، خاطره‌گویی، نامگذاری اماکن به نام شهدا و... از دیگر فعالیت‌های بسیج در زمینه دفاع مقدس است گفت: در حال حاضر اجرای برنامه بازسازی عملیات کربلای 4 هر شب با حضور 2 هزار و 500 نفر تا 4 هزار نفر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگویی برای مردم از اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی سپاه است.

بقایی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف برنامه‌های فرهنگی سپاه در بعد بین‌المللی دنبال می‌شود تأکید کرد: تبدیل دفاع مقدس ایران به عنوان الگویی برای دیگر ملل از جمله عراق و سوریه از دیگر اهداف اجرای برنامه‌ها در ملل اسلامی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار