استاندار ایلام؛
استاندار ایلام اظهار کرد: ۶۵ درصد تردد زوار اربعین از مرز ایلام به عتبات عالیات سفر می‌کنند که نقش استاندار واسط در حوزه نظامی و امنیتی برجسته بوده است .
کد خبر: ۱۰۳۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 25 February 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در دیدار با استاندار واسط عراق مطرح کرد: مردم ۲ استان ایلام و واسط قرن‌ها در کنار هم زندگی کرده و دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند و قرابت‌های فامیلی گسترده در مرزهای ۲ کشور وجود داشته است.

وی گفت: اگر چه در زمان حاکمیت رژیم بعث این ارتباط به حداقل رسید اما پس از آن ارتباطات زیادی بین ۲ کشور برقرار و روز به روز این ارتباطات افزایش می‌یابد.

بهرام نیا ادامه داد:  مقرر شد برای ایجاد کنسول گری در ۲ استان از طریق وزارت خارجه اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت:  در مرز شهابی و جنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ کنند و نسبت به زیرساخت‌های بازارچه مذبور اقدام کند، چراکه با ایجاد بازارچه موقت می‌توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

بهرام نیا افزود: از ۲ شهرستان مهران و بدره مقرر شده بود با تشکیل کار گروهی مسائل را پیگیری کند با توجه به توانمندی ایلام از نظر فنی و حرفه ای، بوم گردی مهندسی، استانداران ایلام و واسط ظرف سه ماه همکاری‌های خود آغاز کنند.

استاندار ایلام مطرح کرد:  تبادلات اقتصادی گسترده بین ۲ طرف به منظور توسعه روابط بین ۲ استان در آینده نزدیک را شاهد خواهیم بود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار