امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به شعار سال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: هدف از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان هم افزایی بین علم و ثروت، تجاری سازی علم، افزایش اختراع و نوآوری‌ها و توجه بیشتر به نخبگان است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 25 March 2022
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به شعار سال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: هدف از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان هم افزایی بین علم و ثروت، تجاری سازی علم، افزایش اختراع و نوآوری‌ها و توجه بیشتر به نخبگان است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در اولین نماز جمعه عبادی سیاسی سال ۱۴۰۱ در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: امید می‌رود دولت مردمی با عملکرد مناسب نسبت به تحقق شعار سال اقدام کند. 

وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه مندی رهبر انقلاب اسلامی نسبت به تولید و اشتغال انتظار می‌رود همه متولیان به خصوص دولت به دور از شعارگرایی، نصب بنر و هزینه کرد بیت المال در این راستا، نسبت به تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب تلخ‌ترین موضوع در سال گذشته مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت بوده است، معظم له دهه ۹۰، ۶ نوبت مساله تولید را مطرح کردند چراکه تولید می‌تواند قوه محرکه اقتصاد کشور و برطرف کننده مشکل بیکاری باشد.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: بودجه کشور همواره وابسته به نفت بوده است و در صورت اتمام این ذخایر چگونه باید کشور را اداره کرد؟ امروز جهان برای کسب ثروت به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اداره جامعه باید مسئولان با آینده پژوهی روش‌هایی را برای کسب ثروت طراحی و تدوین کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شمار شرکت‌های دانش بنیان در کشور در سالجاری باید ۲ برابر شود افزود: ایران از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه ۴۷ جهان را دارد که ۲ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به شرکت دانش بنیان است. 

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: ۲۵۰ شرکت فناور در استان همدان وجود دارد که تنها ۵۰ شرکت، دانش بنیان هستند که باید مسئولان استانی نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند. 

وی خواستار اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان شد و گفت: با توجه به هزینه بالای تحصیل، افراد بعد از دانش آموختگی در رشته‌ها و مشاغل غیر مرتبط مشغول فعالیت می‌شوند که این به معنای هدر دادن بیت المال است. 

آیت الله شعبانی موثقی افزود: نداشتن بازار مناسب به علت واردات و قاچاق کالا از دیگر مشکلات کشور بوده که باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم به استفاده از تولیدات شرکت دانش بنیان کرد. 
 
امام جمعه همدان یکی از آموزه‌های قرآن کریم را درس گرفتن از بهار طبیعت عنوان کرد و ادامه داد: با زنده شدن طبیعت و آغاز فصل بهار زمینه‌ای برای درس گرفتن و عبرت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار