استاندار ایلام؛
استاندار ایلام بیان داشت: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم در این استان برداشت می‌شود که بخشی عظیمی از آن مربوط به مناطق جنوبی استان است.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 01 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا گفت: علاوه بر تولید بالای گندم استان و ظرفیت‌های بالایی کشاورزی استان، در ایلام هر ساله مرغوب ترین گندم برداشت می‌شود.

وی افزود: تاکنون هفت هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری هزینه شده و پنج هزار میلیارد دیگر نیاز است که در این راستا اعتباراتی در سفر رئیس جمهوری به ایلام به این پروژه عظیم اختصاص یافته است.

بهرام نیا مطرح کرد: : یکی مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در استان برای توسعه و رونق اقتصادی ایلام، رایزنی برای فعال کردن و بازگشایی بازارچه‌های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است که سفر فردا به استان دیالی عراق در همین راستا است.

وی ادامه داد: : طی رایزنی انجام شده طی ۲ ماه گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شد که قسمتی از آن برای سامانه گرمسیری و راههای ارتباطی استان اختصاص می‌یابد.

استاندار ایلام با اشاره به صندوق پیشرفت و توسعه استانی  تصریح کرد: موجودی این صندوق برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار