بدون شک سد ورگر که ده سال پیش کلنگ احداث آن بر زمین زده شد تکمیل آن می توانست علاوه بر سیر آب کردن اراضی دیم کشاورزان، صنعت گردشگری و تفریحی را در این شهرستان رونق و همچنین در تلطیف هوای منطقه موثر باشد .
کد خبر: ۱۰۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 10 May 2022

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: شهرستان آبدانان از معدود شهرهای استان است که دود صنعت تاکنون در آن بلند نشده و فاقد کارخانه و یا کارگاههای تولیدی اشتغال محور می باشد.

زندگی مردمان سخت کوش و رنجور این دیار تنها بر پایه کشاورزی دیم و دامداری که قطب دامپروری استان را نیز به یدک می کشد؛ استوار است.

متاسفانه خشک سالی‌های یک دهه گذشته الخصوص بی سابقه سال زراعی جاری سبب شد که کشاورزان این شهرستان محصولی برداشت نکنند و در تله ای بنام کاشت بی برداشت گرفتار شوند و حال کشاورزان مانده اند با انبوهی از بدهی زمان کاشت !

قصه پر غصه کاشت بی برداشت از یک سمت، مخاطرات خشک سالی از طرفی دیگر تهدیدی جدی برای به یغما رفتن سرمایه دامداران منطقه است چرا که بیش از یک دهه است که کشاورزان ودامداران این شهرستان در پس وعده های بی عمل مسئولان اجرای و نمایندگان برای تکمیل سد ورگر چشم انتظار هستند !

سدی که درسال ۱۳۹۲ هم زمان با شروع به کار مجلس دهم کلنگزنی شد و ماجاری کلنگ زنی این سد به مجلس یازدهم هم رسید به طوری که کاظم زاده نماینده وقت خود را آشپز این کار می‌دانست ولی گویا کفگیر این نماینده هم در پس وعده های 4ساله خود به ته دیگ خورد و اتفاق قابل توجهی برای تکمیل آن رقم نخورد که نخورد !

این بار علیزاده نماینده فعلی کندی کار و به سرانجام نرسیدن این پروژه را مجری غیرمرتبط (جهاد کشاورزی ) عنوان کرد به طوری که در رسانه ها و محافل عمومی عنوان کرد با پیگیری ها مستمر خود برای تعیین تکلیف این سد در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت تا با اعتبارات مکفی این وزارت خانه خواسته بحق مردمان این دیارمحقق شود !

حال با گذشت حدود دو سال نتها پیشرفتی در ساخت این سد دیده نمی شود بلکه پروژه با رکود اعتباری و سکوت گویا تعطیل شده است.

بدون شک سد ورگر که ده سال پیش کلنگ احداث آن بر زمین زده شد تکمیل آن می توانست علاوه بر سیر آب کردن اراضی دیم کشاورزان، صنعت گردشگری و تفریحی را در این شهرستان رونق و همچنین در تلطیف هوای منطقه موثر باشد ولیکن تعلل و نبود اراده برای تکمیل آن سبب شده سد ورگر هم به سرنوشت سایر پروژه های فرسایشی این شهرستان در بن بست قرار بگیرد و با گذشت ده سال درپس وعده های بی عمل نمایندگان و مسئولان اجرایی با 15درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف بماند !/م

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار