مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: حکم تخریب ۲۴ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز و آزادسازی ۲۷ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 06 June 2022

۲۷ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان پردیس آزادسازی شد

به گزارش تابناک تهران، محمد قریشی در این باره اظهار داشت: پس از اخذ دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس و هماهنگی و حضور مامورین نیروی انتظامی، نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ تمامی ساخت وساز های غیرمجاز اعم از دیوار، بنا، فنس تخریب و بخشی از زمین های کشاورزی آزادسازی شد.

وی افزود: با رصد و پایش مکرر زمین های کشاورزی و در راستای حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی و مبارزه با هر گونه ساخت وساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی، متخلفین در قریه های واصفجان وهیزم دره از توابع شهرستان پردیس شناسایی و حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اجرا شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از آزاد سازی پنج هزار مترمربع از زمین های کشاورزی پردیس خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در طی تخریب ۵ مورد ساخت ساز در قریه تماشا، مجاورت شهر پردیس آزاد سازی شد.

قریشی خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و مبارزه با تغییرکاربری غیر مجاز آزاد ساز اراضی کشاورزی در دست اقدام و اجرا است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرای هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون یاد شده ممنوع و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به عزم جدی جهاد کشاورزی در راستای برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: گشت های این دستگاه خدمات رسان به صورت شبانه روزی منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی تاکید کرد: مالکان و کشاورزان قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و وضعیت ملک را استعلام کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار