فرمانده مرزبانی استان ایلام مامورين هوشيار هنگ مرزي دهلران در يک عمليات مرزي، از خروج305 راس دام سبک به آن سوي مرزها جلوگيري به عمل آمد .
کد خبر: ۱۰۵۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 11 July 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ ستاد فرج رستمی اظهار داشت : مامورين مرزباني استان به همراه فرمانده هنگ دهلران با تشديد اقدامات کنترلي و انسداد مرز و در راستاي مبارزه با پديده شوم قاچاق به گروهان مرزی عین خوش اعزام و سوژه مورد نظر بصورت ويژه در دستور کار مامورين قرار گرفت.

 وی ادامه داد: با استفاده از تجهيزات اپتيکي در نقاط مورد ظن به تردد قاچاقچيان کمين هدفمند اجراء، تعداد دو نفر قاچاقچي با يک گله احشام سبک حين خروج از مرز به سمت کشور عراق مشاهده، مامورين با رعايت ملاحظات حفاظتي و قانون بکارگيري سلاح اقدام به تيراندازي کردند.

وی افزود: قاچاقچيان با استفاده از توپوگرافي منطقه به سمت خاک عراق متواري که به جهت پيشگيري از حوادث ناگوار احتمالي و ممنوعيت ورود به خاک کشور مقابل برابر قوانين و مقررات مرزي، دستگيري و تعقيب و گريز امکانپذير نبوده، پس از پاکسازي منطقه در شمارش اوليه احشام تعداد 305راس احشام سبک 300راس گوسفند و بره ، 5راس بز )کشف و ضبط و به ايست و بازرسي چمسري منتقل در اين راستا پرونده اي تدوين و مراتب دستگيري قاچاقچيان با هماهنگي مقام محترم قضايي در دستور کار قرار دارد.

 فرمانده مرزبانی استان ایلام در پايان بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان قيمت تقريبي احشام حدود 7 ميليارد ريال برآورد شده است ./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار