دیدار رییس جمهور با نخبگان و برگزیدگان استان همدان:
در جریان سی امین سفر رییس جمهور به استان همدان بعد از ظهر امروز امروز در جریان بازدیدید با نخبگان و برگزیدگان استان همدان تاکید کرد: همواره باید مراقب جریان نفاق و نفوذ باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 28 July 2022

در جریان سی امین سفر رییس جمهور به استان همدان بعد از ظهر امروز با نخبگان و برگزیدگان استان همدان به دیدار و گفتگو پرداخت.

به گزارش تابناک همدان،سید ابراهیم رئیسی، درجمع نخبگان و خانواده شهدای استان همدان، با اشاره به سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد که یادآور رشادت و ایستادگی سربازان نظام است، بیان کرد؛ در جریان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد سلحشوران افتخار آفریدند و عزت برای اسلام آفریدند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان می‌خواستند با جنایات خود راه را برای نظام سلطه باز کنند و جلوی آنچه را که از ارزش‌های نظام اسلامی خلق شده بود؛ بگیرند، ادامه داد: همواره رشادت و شهادت‌های نیروهای اسلام مرصاد در خاطره‌ها بماند و باید نفاق منافقین را نیز به خاطر بسپاریم

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه منافقان و دشمنان درصدد بودند با حرکات ظلمانی خود جلوی ارزش‌ها و آرمان‌ها سد شوند، اما سربازان نظام نگذاشتند، اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال نفوذ هستند و جریان انقلابی باید مراقبت کند تا این جریان نتواند به اهداف خود برسد.

رئیس جمهور در خصوص جریان نفاق که چهره خود را می پوشاند و اهداف پلید خود را پنهان می‌کند و به پیش می‌برد گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ضربه‌ای که از نفاق خوردیم از کفر نخوردیم و وقتی در تاریخ اسلام نیز نگاه می‌کنیم نیز ضربه جریان نفاق بسیار سهمگین‌تر است.

وی تاکید کرد: همواره باید مراقب جریان نفاق و نفوذ و دست‌های پنهان عناصر نفوذ باشیم و این هوشیاری می‌طلبد.

آیت الله رئیسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه افرادی که در مقابل ائمه معصومین ایستادند، افرادی نمازخوان‌، روزه‌گیر و قرآن ‌خوان بودند؛ اما یا بصیرت نداشتند و یا منافق بودند، اذعان کرد: باید مراقب الحاد و شرک بود، اما شناخت جریان نفاق سخت‌‌تر است لذا باید نقاب را از چهره نفاق کنار زود و برای همه برملا کرد که چهره نفاق چیست. در این‌راه انسان باید با چشم باز حرکت کند.


وی با بیان اینکه امروز دولت ماموریت خطیری دارد و رمز موفقیت آن نیز در مشورت و همراهی است، افزود: دولتمردان باید در همه‌ی بخش‌ها، خود را محتاج مشورت با مردم و نخبگان بداند و در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست این موضوع باید مورد توجه باشد.

آیت الله رئیس با بیان اینکه اگر امروز فعلی موجب ارتقای کشور می‌شود آن را منتقل کنید، خاطر نشان کرد: این نگاه‌ها، نمادی است که باید نگاه نخبگان را داشته باشیم و در همه عرصه‌ها ارتباط با نخبگان باید مد نظر ویژه باشد.

به گفته وی، برخی از سیاسیون از مردم برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند که نباید چنین باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله بروکراسی اداری که یکی از مشکلات کشور است، گفت: به مشکلات کشور پی برده‌ایم و باید با حل مشکل رضایتمندی در این حوزه را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در دستگاه قضا دنبال برخورد با مفسدان هستیم و اینجا به دنبال این هستیم بسترهای فسادزا رفع شود لذا با آغاز اصلاحات باید آن را دنبال کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد و اصلاح اقتصادی انجام شود.

 

آیت الله رئیس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به بهره‌مندی از توان جوانان تاکید دارند، افزود استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان، حزب‌اللهی، با اندیشه و باانگیزه می‌تواند کاساز باشد و ما نیز در این راستا باید گام‌های مهمی برداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روحیه با نشاط و جهادی در بدنه دولت وجود داد و اعتقاد دارم باید از جوانان بهره برد، افزود: استفاده از نظرات کارشناسی در اقدامات، مورد اعتقاد ماست و اینجا باید تصمیم بگیریم لذا در کار اجرایی بعد از الهام‌گیری از نظر کارشناسی باید تصمیم قاطع گرفت.

وی تصریح کرد: باید نظارت قاطع داشت، جای نظرات متفاوت هم در حوزه و دانشگاه و اندیشه های آزاد است.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عملکرد مدیران دولتی را بررسی می‌کنیم، اذعان کرد: یک دوره وزرا و مدیران ارشد کشور را ارزیابی کرده‌ایم و کیفیت را تبدیل به کمیت کردیم و با شاخص‌های مدیریتی نسبت به هر یک از مدیران به نتیجه رسیدیم.

وی تاکید کرد: تنها دولت بعد از انقلاب دارای برنامه منظم و مدون هستیم و در این راستا ۳۷ حوزه مختلف نظام مسائل مشخص و چرخش‌های تحول آفرین نیز ارائه شده است بنابراین مراکز علمی نگاه کنند و نظر بدهند؛ ضمن اینکه معلوم شود که دولت برنامه‌هایی برای تحول دارد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به شکل گیری جهاد سازندگی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی سپاه به عنوان شجره طیبه شکل گرفت امام(ره) جهاد سازندگی را هم تشکیل داد و هم اکنون نیز روحیه جهادی تعطیل نشده و امروز گروه‌های جهادی فعال‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شورای جهادی آغاز شده و کار در این راستا با قوت بیشتری انجام می‌شود، افزود: از ابتدای دولت بنا داشتیم حرکت سازندگی را دنبال کنیم اما هر کدام از گروه‌ها جایگاهی دارند و بسیاری از حرکت‌های جهادی دانشجویی شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه ما به اصناف و کارآفرینان خود اعتقاد داریم، گفت:اصل اعتماد به صنف‌ها و کسب و کارها باید مد نظر باشد و ممیزی مالیاتی به آنها اعتماد کنند ، به کسانی که ممیزی مالیاتی انجام می‌دهند گفته ایم به تراکنش اصناف نمی‌توان اتکا کرد و باید به فعال صنفی و کارآفرینان تکیه کرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نظربلند و دارای روحیه قوی هستند، تاکید کرد:  رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه ماست. باید قانون حمایت ایثارگران اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موانع موجود بررسی شده و باید کشاورزی را محور قرار دهیم که چند مشکل وجود دارد و باید مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت مدنظر باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید اقتصاد کشاورزی را فعال کنیم مشکل جدی این است که از روستاها به حاشیه شهرها می‌آیند و خیلی از روستاها آب، برق و خانه بهداشت دارد اما کشاورز به حاشیه شهر مهاجرت می‌کند، چون می گوید کشاورزی برای ما صرف نمی‌کند، باید در این حوزه کار کنیم و اقتصاد روستا را فعال کنیم.

وی ادامه داد:  اقتصاد گردشگری و معدن مهم‌اند و می‌تواند اشتغال نیز ایجاد کند و برنامه‌های خوبی در دستور کار است بنابر این نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم و معادن غیرفعال که پروانه بهره برداری دارند باید به چرخه تولید بازگردند.

آیت الله رسیدی با بیان اینکه  همدان روزهای پرافتخار زیادی دارد؛اما آنچه در قله بود را مد نظر قرار دهیم، افزود: 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازوکارهایی که در دولت ایجاد شده نخبگان و جوانان ارتباط را با دولت حفظ کنند، اظهار داشت:  دشمنان می خواهند بچه‌های انقلابی نسبت به مسائل حساس نباشند؛ بنابراین باید مراقب بود، باید عقب‌ماندگی‌های قبلی را جبران و احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی گفت:  امروز، تولید یکی از مولفه‌های قدرت است و مردم متدین در صحنه و حامی خون شهیدان از مولفه ‌های قدرت هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار