مروارید خوستار حمایت صندوق کارآفرینی امید از بافندگان فرش در استان شد و اضافه کرد: باید از اعتبارات معاونت روستایی ریاست جمهوری برای توسعه خوشه فرش در استان بهره برد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 05 October 2015
به گزارش تابناک ایلام ، محمدرضا مروارید در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران اظهار کرد: برند فرش ایلام در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شده است و مشتریان بسیاری با توجه به کیفیت فرش استان خواهان خریداری این محصول هستند.
وی بر ضرورت برنامه ریزی برای توسعه صنعت فرشبافی در استان تاکید کرد و افزود: بازاریابی توسط افراد متخصص و دارای تجربه در معرفی بیش از پیش این محصول درآمدزا بسیار تعیین کننده است.
استاندار ایلام یادآور شد: بیشتر بافندگان فرش در استان تحصیلات دانشگاهی دارند که در صورت حمایت و ارائه تسهیلات مناسب بانکی می توان زمینه اشتغالزایی و کسب درآمد برای این افراد را فراهم کرد.
مروارید خوستار حمایت صندوق کارآفرینی امید از بافندگان فرش در استان شد و اضافه کرد: باید از اعتبارات معاونت روستایی ریاست جمهوری برای توسعه خوشه فرش در استان بهره برد.
وی با انتقاد از وضعیت حاکم بر تولید و فروش فرش در ایلام تاکید کرد: باید با نگاه تخصصی زمینه حمایت جدی از تولیدکنندگان فراهم شود تا زمینه رغبت و علاقه افرادی بیشتری بویژه در میان بانوان و دختران تحصیل کرده به این حرفه درآمدزا امکان پذیر شود.
استاندار ایلام از مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران خواست با توجه به وجود منابع انسانی و مالی در استان ایلام زمینه جذب سفارش در بازارهای داخلی و خارجی را برای بافندگان ایلامی فراهم کند.
15 هزار بافنده در استان بکار تولید فرش دستباف مشغول هستند که اکثریت این بافندگان از اقشار روستایی و دارای مهارت زیاد در بافت فرش هستند.
سالانه هشت هزار و 700 متر مربع انواع فرش دستباف توسط قالیبافان این استان تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار