بخشدار مرکزی پردیس :
بخشدار مرکزی شهرستان پردیس: محدوده قانونی روستای کرشتِ پردیس ۱۳ هکتار است که به دلیل نبود نظارت در سنوات گذشته ۵۰۰ هکتار در این پهنه ساخت و ساز غیر مجاز شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 22 August 2022

 محمود حیدری در جریان بازدید از روستای کرشت به همراه محمد شیخ آرانی دادستان عمومی و انقلاب ،اظهار داشت: به دلیل نبود نظارت کافی و کوتاهی برخی دستگاه ها،  ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی زیادی در روستای کرشت ِپردیس در سال های گذشته اتفاق افتاده است.

بخشدار مرکزی پردیس : ۵۰۰ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در روستای کرشت انجام شده است

وی با اشاره به سایر فعالیت های مخرب زیست محیطی در روستای کرشت، توضیح داد: فعالیت های مخرب زیست محیطی قالیشویی ها، تصرفات و قطعه بندی های غیر مجاز که در قسمت جنوب و جنوب شرقی روستا نیز فعالیت دارند، حفر چاه های غیرمجاز، برداشت های غیر قانونی از آب قنات، آب فروشی ها توسط برخی از افراد بخش دیگری از مشکلات این روستا است.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در زمان بازدید پیگیری لازم‌ را از طریق امور منابع آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اداره صنعت معدن و تجارت  انجام داد و مقرر شد تا دستگاه های مرتبط بلافاصله با احکام قضایی وارد عمل شده  و برخوردهای قانونی انجام شود.

بخشدار مرکزی پردیس : ۵۰۰ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در روستای کرشت انجام شده است

حیدری تاکید کرد:به مالکان و کسانی که قصد خرید از این اراضی را دارند توصیه می شود تا با دقت قبل از خرید زمین حتما استعلامات لازم را از بخشداری و دستگاه های مرتبط  انجام بدهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پلاک(روستایِ کرشت) توسط منابع طبیعی اعمال مقررات شده و در ماده ۵۶ قانون بهره برداری و حفاظت جنگلها و مراتع  فعلا در کمیسیون ماده واحده است و بخش قابل توجهی از این‌اراضی علی الحساب ملی اعلام  شده و در این راستا به مالکین و کسانی که قصد خرید دارند هشدار جدی می دهیم که برای آگاهی از وضعیت زمین از ادارات مرتبط استعلام بگیرند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع/ روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار