اگر از مشهد مقدس عازم پایتخت هستید، حتماً در این مقاله با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 25 August 2022

ساعت حرکت بلیط اتوبوس مشهد تهران

همه ساله مشهد شاهد حضور میلیون‌ها نفر زائر از شهرهای مختلف کشور است. بخش بزرگی از این زائران را ساکنین پایتخت تشکیل می‌دهند. به همین خاطر مسیر تهران مشهد و مشهد تهران چه در مسیرهای زمینی و چه هوایی بسیار پرتردد هستند. بلیط اتوبوس مشهد تهران و تهران مشهد جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بلیط‌های اتوبوس در تمامی ایران به حساب می‌آید. امروز در این مقاله قصد داریم تا ساعت حرکت اتوبوس‌های مشهد تهران و جزئیات خرید بلیط اتوبوس این مسیر را بررسی کنیم.

فاصله مشهد تا تهران

مشهد تا تهران از طریق مسیر زمینی حدود 900 کیلومتر فاصله دارند. فاصله این دو شهر نسبتاً طولانی است و به همین خاطر بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند تا به جای ماشین شخصی، از وسایل نقلیه دیگری همانند اتوبوس و قطار برای سفر به تهران استفاده کنند. اگر همراه اتوبوس این مسیر را پشت سر بگذارید، باید بین 10 ساعت و نیم تا 11 ساعت و نیم در مسیر باشید. در مسیر معمولاً اتوبوس چند توقف بین‌راهی برای استفاده از سرویس بهداشتی، رستوران و امثال آن خواهد داشت.

ساعت حرکت اتوبوس مشهد تهران

مسیر مشهد تهران یکی از پرترددترین مسیرهای ایران به حساب می‌آید. به همین خاطر همیشه در هر ساعتی اتوبوس به مقصد تهران وجود دارد. البته این موضوع به زمان سفر بستگی خواهد داشت. برای مثال در دوران پرترددی همانند ایام نوروز، تعطیلات تابستان و مخصوصاً مناسبت‌های مذهبی، همیشه اتوبوس به مقصد تهران وجود دارد. در ایام پرتردد می‌توان گفت که هر 15 الی 30 دقیقه یک بار، اتوبوسی مشهد را به مقصد تهران ترک می‌کند.

اتوبوس‌ها به‌صورت 24 ساعته حرکت خواهند کرد. پس شما می‌توانید انتخاب کنید که در طول شب داخل جاده باشید یا در طول روز سفر کنید. هنگام شب کمی جاده خطرناک است؛ اما خلوت‌تر خواهد بود و می‌توانید سریع‌تر به تهران برسید. همچنین در طول تابستان که هوا گرم است، بسیاری از مسافران سفر در طول شب را انتخاب می‌کنند تا گرمای روز آن‌ها را اذیت نکند. هنگام خرید بلیط حتی به‌صورت اینترنتی هم می‌توانید ساعت حرکت را ببینید. همچنین اگر ساکن مشهد هستید و برای سفر عازم تهران می‌شوید، باید ساعت رسیدن خود را با ساعت تحویل اتاق در هتل‌های تهران هماهنگ کنید. برای مثال اگر حوالی ساعت 1 تا 2 بامداد حرکت کنید، حدود 13 تا 14 به تهران خواهید رسید. به این ترتیب بدون معطلی می‌توانید اتاق خود را تحویل بگیرید.

بلیط لحظه آخری مشهد

بلیط لحظه آخری اتوبوس مشهد

اتوبوس‌های در لحظات آخری مانده به ساعت حرکت، تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیشترین تعداد مسافر را داشته باشند. به این ترتیب می‌توانند حداکثر سود را داشته باشند. اتوبوس‌ها وقتی که به سمت تهران حرکت کنند، هزینه سوخت و استهلاک خودروی خودشان را در هر صورت باید پرداخت کنند. به همین خاطر حتی در لحظات آخر هم تلاش می‌کنند تا صندلی‌های خود را تکمیل کنند. حتی در ترمینال به‌صورت حضوری اتوبوس‌هایی را می‌بینید که کمک راننده فریاد می‌زند، 2 نفر تهران! بلیط این اتوبوس‌ها ارزان‌تر از حالت معمول خواهد بود. البته بلیط لحظه آخری مشهد را هم می‌توان به‌صورت اینترنتی خریداری کرد. اگر بلیط‌های همان روز را بررسی کنید، می‌توانید ببینید که برخی اتوبوس‌ها قیمت کمتری دارند و همان روز حرکت می‌کنند. اگر برای سفر آماده هستید و ساک و چمدان خود را بسته‌اید، پس می‌توانید به‌راحتی با این اتوبوس‌ها سفر کنید و هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهید. توجه داشته باشید در ایام کم‌تردد این نوع بلیط پیدا می‌شود وگرنه در ایام پرتردد بلیط معمولی را هم باید با قیمت بیشتری بخرید!

روش‌های خرید بلیط اتوبوس مشهد

برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران می‌توانید به روش حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید. روش حضوری همان روش سنتی و قدیمی است که باید به ترمینال اتوبوس‌رانی مراجعه کنید. در ترمینال اتوبوس رانی همانند ایستگاه قطار نیست که از یک گیشه مخصوص فروش بلیط، بلیط خود را تهیه کنید. بلکه هر شرکت اتوبوس‌رانی و مسافربری، دفتر مخصوص به خود را دارد. بالای گیشه هر شرکت، تابلویی به چشم می‌خورد که روی آن مقاصدی که شما را می‌توانند به آن برسانند، درج شده است. یا باید به‌صورت حضوری از هر کدام بپرسید که اتوبوس به سمت تهران دارند یا نه یا اینکه از روی تابلو بررسی کنید آیا نام تهران درج شده است یا نه؟ سپس باید به‌صورت حضوری بلیط خود را تهیه کنید.

 این در حالی است که این روزها روش اینترنتی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای این کار باید ابتدا به سایت یک شرکت مسافرتی بروید. سپس باید از بخش اتوبوس، مبدا و مقصد را در کنار تاریخ سفر مشخص کنید. با کلیک روی جستجو، تمامی نتایج را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید هم نام اتوبوس‌ها را مشاهده کنید و هم از طریق سایت، نقشه اتوبوس را دیده و صندلی خودتان را انتخاب نمایید. این روش در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. بهتر است هنگام خرید بلیط، بلیط اتوبوس‌های پرسرعت را انتخاب کنید. برای مثال اتوبوس‌های ولوو بسیار پرسرعت هستند و حداقل خرابی را دارند. خرید اتوبوس به‌صورت اینترنتی این مزیت را هم دارد که می‌توانید خودتان اتوبوس مدنظر را انتخاب کنید. در نهایت باید گفت که تهران چند ترمینال مختلف دارد. با توجه به وسعت تهران و ترافیک سنگین آن، بهتر است در انتخاب ترمینال مقصد دقت کنید. در غیر این صورت باید خودتان را برای حضور در ترافیک آماده کنید.

قیمت بلیط اتوبوس مشهد

قیمت بلیط اتوبوس مشهد

قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول از همه زمان سفر است و در ایام پرتردد شاهد افزایش قیمت بلیط اتوبوس مشهد هستیم. برای مثال در مناسبت‌های مذهبی، ایام تعطیلات نوروز یا تابستان، چند درصد قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران افزایش پیدا خواهد کرد. در درجه دوم باید به نوع بلیط اتوبوس دقت کنید. بلیط‌ها به دو نوع معمولی و VIP تقسیم می‌شوند. تعداد بلیط اتوبوس‌های معمولی بسیار کمتر از اتوبوس‌های VIP است. به دلیل آنکه مسیری طولانی در پیش دارید، بهتر است فقط همراه اتوبوس VIP سفر کنید.

اتوبوس‌های VIP بسیار راحت‌تر هستند و صندلی‌های تخت‌خواب شو دارند. حتی می‌توانید از مانیتور روی صندلی به تماشای فیلم بنشینید و متوجه گذر زمان نشوید. داخل این اتوبوس‌ها به ازای هر مسافر یک پریز برق شهری وجود دارد تا گوشی خودتان را شارژ کنید و سرگرم شوید. اتوبوس‌های VIP تا حدودی از اتوبوس‌های معمولی گران‌تر هستند؛ اما قطعاً ارزش این مبلغ بیشتر را دارند. در نهایت شرکت مسافربری و نوع اتوبوس روی قیمت تأثیرگذار است؛ اما تأثیر این گزینه از عوامل دیگر کمتر خواهد بود. معمولاً بلیط اتوبوس‌های جدید و شیک از اتوبوس‌های معمولی کمی گران‌تر است.

خب دوستان عزیز به‌صورت کامل با قیمت و ساعت حرکت بلیط اتوبوس مشهد تهران آشنا شدید. توجه داشته باشید که اتوبوس‌های مشهد تهران در هر ساعت شبانه‌روز حرکت می‌کنند. شما می‌توانید انتخاب کنید که شب یا روز در جاده باشید. امنیت جاده در روز بیشتر است؛ اما بسیاری از مسافران در تابستان مسیر شبرو را انتخاب می‌کنند. نظر شما چیست؟ سفر در شب یا روز؟ کدام بهتر است؟

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار