مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام مطرح کرد :از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ چشمه و چاهک برای عشایر مرمت و احداث شده که در حال حاضر هم اقداماتی در مناطق کان گنبد و چپه سورگه در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 03 September 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محمد ولنتر افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولان موظفند به امور عشایری و مشکلات آنها رسیدگی کنند که به استناد این دستور و با توجه به تدابیر فرماندهی سپاه استان ایلام در سازمان بسیج عشایری سپاه سلسله رزمایش ‌های خدمات رسانی به عشایر از بهمن سال ۹۹ طرح ریزی شد.

وی گفت : در اولین رزمایش تیم های چند تخصصی پزشکی، ماما، داروخانه سیار حضور داشته همچنین بسته‌های معیشتی و آرد عشایر توزیع شد.

وی ادامه داد :  رسیدگی به امور عشایری از اختیارات اداره امور عشایری استان و شهرستان ها است ولی با توجه به مشکلاتی از جمله خشکسالی، کم آبی و ... که عشایر با آن روبرو هستند نیاز بود که سپاه ورود کرده از ظرفیت و توان خود در زمینه کمک رسانی به عشایر استفاده کند.

ولنتر خاطرنشان کرد: در هفته آینده آب عشایر منطقه چپه سورگه به صورت زهکشی با همکاری اداره امور عشایری احداث می کنیم که یک اقدام بسیار ماندگار و با کار جهادی مشکل آب عشایری منطقه رفع خواهد شد.

مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت :  در مرحله دوم این رزمایش تیم های چند تخصصی پزشکی اطفال، زنان و زایمان، داخلی ، عمومی و . . . برای ارائه خدمات رسانی به صورت رایگان حضور داشتند همچنین در این رزمایش ۸۰ بسته معیشتی و ۸۰ کیسه آرد به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بین عشایر منطقه توزیع شد.

وی بیان داشت :عشایر منطقه بلوطستان شوهان به صورت ثابت و هم کوچ رو هستند که نیازمند راه دسترسی مناسب هستند و به طور جدی با فرمانداری شهرستان برای رفع این مشکل پیگیری ها و مکاتباتی صورت گرفته است./ع

بیشتر بخوانید: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار