امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اظهار اشت : ستاد اربعین هیچ اعتباری برای فعالیت های فرهنگی به استان ایلام نداده است، در حالی که کنگره بزرگ اربعین یک فعالیت دینی - فرهنگی است که برای افزایش زیارت با معرفت زائران، آداب و ادب زائران و خادمان بودجه ای در نظر گرفته نشده که امیدواریم برای رفع این نقطه ضعف توسط ستاد اربعین برای سال آینده بودجه ای اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 17 September 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام المسلمین اله نور کریمی تبار اظهار داشت : اقامه نماز جماعت، تبیین مسائل فرهنگی و دینی، تعمیق معنویت، افزایش بصیرت زائران نسبت به اهمیت جایگاه زیارت اربعین و اهداف قیام عاشورا از وجوه فرهنگی است که باید برای تشریح و ترویج آنها بودجه فرهنگی لحاظ شود.

وی گفت : به علت ویژگی های مرز مهران، این گذرگاه بسیار بیشتر از سایر مرزهای کشور دارای تردد و ازدحام است و مسوولان کشوری با تبلیغات برای سایر مرزها سعی دارند فشار ازدحام زائران از مرز مهران برداشته شود، اما با این وجود همچنان مهران پرترافیک ترین مرز کشور است.

کریمی تبار ادامه داد : کوتاهی فاصله، استان های کاملا شیعه مذهب که در مسیر مرز مهران در داخل خاک عراق قرار دارند، برخورداری از امنیت در این مناطق و همچنین تکریم زائر توسط ساکنان این شهرها مرز مهران را نسبت به دیگر مرزها متمایز و پرازدحام کرده است.

وی گفت :اربعین یک فرصت مغتنم جهانی برای ایران است که پیام انقلاب اسلامی را بین زائران ملیت های مختلف صادر و اهداف شوم استکبار با نیت تفرقه افکنی را افشا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد:  منافقان برای فتنه انگیزی و ناامن کردن عراق در ایام اربعین بسیج شده اند و برخی عوامل تحریک شده استکبار جهانی سعی دارند تا از طرق مختلف با شیطنت خود بین ۲ ملت ایران و عراق فاصله و تفرقه اندازی ایجاد کنند.

وی افزود :  در شرایط کنونی دشمن برای تخریب جمهوری اسلامی، باورهای دینی، تضعیف انقلاب اسلامی و ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمانان و جهان تشییع بیشترین تلاش را انجام می دهد.

امام جمعه ایلام تصریح  کرد:  اربعین یک فرصت مغتنم جهانی برای ایران است که پیام انقلاب اسلامی را بین زائران ملیت های مختلف صادر و اهداف شوم استکبار با نیت تفرقه افکنی را افشا کند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار