بسته ویژه خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید
کد خبر: ۱۰۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 07 October 2015
رسانه های خبری هرکدام به فراخور  توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به  خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:


اين روزها كه مشكلات استان به لطف توجه ويژه وتوانمندي هاي مسئولين ملي واستاني مرتفع شده ودر هيچ گوشه اي ازچهره استان ردپايي از غبار محروميت آشكار نمي باشد،تلاشگران عرصه عمل با فراغ بال و آسودگي خاطر به ياد دوران كودكي خود تصميم گرفته اند بازي معروف و بي حاشيه "قايم باشك(قايم موشك) " را در جهت ترويج فرهنگ نشاط و شادابي، مابين خود وكاركنان با آسمان وگردوخاك به صورت رفت و برگشت ودوره اي به مرحله اجرا درآورند.

كودك درون برخي ازمديران استان هنوز هم در شهر ايلام به دنبال محلي مناسب براي" قايم باشك ،گلوبازي و گِل بازي" مي باشد وگويا امروز نيز به خواسته خود رسيده اند و هر ازگاهي به لطف باد وخاك هاي عربي مقيم عراق و عربستان و...اين حس نوستالژي را تكرار مي كنند.

مديراني كه كودكي خود را در زمين هاي خاكي اطراف فرودگاه قديم شهر ايلام با همان بازي ها به علاوه" پلان، هفت سنگ، مسابقه كارمند سواري و فوتبال" سپري كرده اند در عهد حاضر نیز از پنجره اتاق مشرف به بلوار همان مكان در فكرهاي عميقي فرو رفته و با خود می گویند: گويي همين ديروز بود كه پدر با يك سري كامل از لوازم اداره شامل توپ فوتبال و كره روي ميز آزمايشگاه و... آنها را سورپرايز مي كرد.

نقش فراموش شده شهرداری نظام مهندسی درزیباسازی شهرایلام
امروز با گذر از کوچه‌ها و خیابان‌های بسیاری از کلانشهرهای دنیا می‌توان از بزرگترین موزه‌ها و نمایشگاه های تاریخ و فرهنگ و معماری دیدن کرد.

نمای بیرونی ساختمانها که بیشترین جداره‌های یک شهر را تشکیل می‌دهد با نمایش فرم ها، رنگها و دیتایل های متنوع؛ یکی از مهمترین عناصر در معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت یک شهر می‌باشد. یکی از عوامل موثر در شکل‌گیری جداره‌های شهری انتخاب مصالح نما می‌باشد. مصالح نما همچون فرم، حجم و نقوش در بازنمایی ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و بومی یک شهر حائز اهمیت است. در کهنه شهرها همواره محدودیت انتخاب مصالح ساختمانی در کنار همخوانی فرم با ویژگی‌های خاص هر منطقه، سبب انسجام بصری در جداره های شهر شده است. اما امروزه دسترسی آسان به مصالح مختلف در کنار عدم همخوانی با شاخصه های بافت زمینه سبب سردرگمی، عدم انسجام و ناهمخوانی جداره های شهری می‌شود. یکی از مهم‌ترین مصالحی که امروزه می‌توان در تمامی شهرهای دنیا با وجود تمام تفاوت های جغرافیایی و فرهنگی مشاهده کرد "پانل کمپوزیت" می‌باشد. این مصالح که از ورقه هایی آلمینیومی به ضخامت بسیار کم ساخته شده است، مصالحی کاملا صنعتی با قابلیت رنگ پذیری بالا است که اغلب در نمای بیرونی ساختمان یه کار برده می‌شود

با نگاهی ساده به یادمان ها و نشانه های شهری ایلام همچون میدان بیست و دو بهمن ، میدان ارغوان، یادمان نورالشهداء و حتی گنبد مسجد جامع ایلام و همچنین نمای ساختمان نظام مهندسی این شهر می‌توان به خوبی رویکرد ارگان‌های مرتبط با زیبا سازی شهری و سازمان های ناظر بر ساخت را به این مسئله درک کرد. با وجود عدم همخوانی فرمی، عدم همخوانی مصالح با مصالح بومی(بوم آور) و عدم همخوانی با موتیوهای تاریخی، فرهنگی در ساخت یادمان‌ها و نشانه‌های شهری و همچنین نمایش مصالح کمپوزیت در نمای ساختمان‌های اداری و مرتبط(ساختمان نظام مهندسی) نمی‌توان سردرگمی، عدم هویت و انسجام جداره های شهری را بی دلیل دانست. به نظر می‌رسد این دوسازمان رویکردی در جهت سردرگمی و تبلیغ فرم ها و مصالح غیر همخوان با بافت شهری را در پیش گرفته اند

علت توسعه تیافتن فضای سبز شهرایلام چیست؟

عبدالنور نیک‌خلق» عضوشورای شهرایلام اظهار کرد: توان مالی سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری ایلام در این حد نیست که بتواند فضای سبز شهر را توسعه دهد و نگهداری فضای موجود نیز برای شهرداری ایلام سخت و دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی و کمبود منابع آبی یکی از مشکلات و موضوعاتی بوده که شهرداری ایلام را با مشکلاتی مواجه کرده است و هم‌اکنون آب برای آبیاری فضای سبز ایلام وجود ندارد.

هشدارمعاون استاندار ایلام نسبت به افزایش مهاجرت روستاییان

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در سالیان گذشته بین درصد شهرنشینی و روستانشینی تناسب قابل قبولی بود اما متأسفانه هم‌اکنون جمعیت مناطق روستایی به کمتر از 35 درصد رسیده و علت آن هم مهاجرت روستائیان به‌علت اشتغال است که دولت مصمم است این مسأله را برطرف کند.

پولادی با تأکید بر این‌که ایجاد همه‌ی زیرساخت‌ها بدون توجه به موضوع تولید و ایجاد اشتغال در روستاها کاری ناقص است، گفت: متأسفانه روستائیان ما تولیدات موجود را خام‌فروشی می‌کنند و چرخه‌ی تولید در دست روستائیان ما نیست و تنها دلالان از این موضوع منتفع می‌شوند که سعی دولت بر این است تا به روستائیان کمک کنند تا حلقه‌ی مفقوده‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

قسم حضرت عباس مدیرعامل را باور کنیم یا دم خروس را؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام درمراسم تودیع ومعارفه مدیربرق شهرستان دهلران گفت : امسال هیچ گونه افزایش تعرفه برق در سطح استان لحاظ نشده و چنین طرحی نیز در برنامه نیست.

به گزارش تابناک ایلام  ،"هادی شیرخانی" مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام افزایش بهای برق را منوط به دستور العمل های وزارت نیرو دانست و گفت: تاکنون تاکید و دستوری برای افزایش بهای برق در این استان نداشته ایم.

این سخنان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام درحالی مطرح می شود که شهروندان استان ایلام در ماههای منتهی به فصل  تابستان سال جاری شاهد افزایش چشمگیر بهای برق مصرفی نسبت به دوره های قبل بوده اند

محرومیت دانش اموزان روستایی ایلام از تحصیل د مقطع متوسطه

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام از نبود امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق روستایی وعشایری استان ایلام در مقطع تحصیلی دوره دوم دبیرستان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام، روستاها ومناطق عشایری استان ایلام بخش اعظمی از جمعیت 580هزارنفری این استان را به خود اختصاص داده اند وکمبود امکانات وفضاهای آموزشی ومتعاقبا  عدم تشکیل یک مقطع مهم تحصیلی دراین مناطق،عملا دسترسی این بخش عظیم از جمعیت استان را در معرض آسیب بیسوادی قرار می دهد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار