کد خبر: ۱۰۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 07 October 2015
رشت- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار 109 عنوان کتاب کودک و نوجوان در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

فیروز فاضلی روز چهارشنبه همزمان با آغاز هفته کودک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسل نو را می بایست پاس داشت و از همین روی 188هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان در استان به چاپ رسیده است.
وی اظهار کرد: طی مدت یادشده 387 عنوان کتاب به چاپ رسیده است؛ که علاوه بر انتشار حوزه کودک و نوجوان 19عنوان در قالب 23 هزار جلد در زمینه مذهبی انتشار یافته است.
وی تصریح کرد: 162 عنوان از موارد یادشده تالیف و 25 عنوان ترجمه است.
وی ادامه داد: 300 عنوان از عنوانهای انتشار یافته چاپ اول و 87 عنوان دیگر چاپ دوم است.
فاضلی بیان کرد: همچنین، در شش ماهه نخست سال از سوی این اداره کل در راستای حمایت از توسعه فرهنگی 29 هزار و 652جلد کتاب در استان توزیع شده است.
وی افزود: توزیع این تعداد کتاب به ارزش ریالی دو میلیارد و 688میلیون و 242 هزار ریال با عنوان های مذهبی، دفاع مقدس ، هنری، فرهنگی، آموزشی و ...صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این کتابها در راستای توسعه فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی ،موسسه های قرآنی، مساجد و اداره های ارشاد شهرستان ها توزیع شده است.
فاضلی، تاکید کرد: توزیع رایگان کتاب در راستای حمایت معنوی از فعالیت های فرهنگی همچنان ادامه دارد.
15 تا 21 مهر ماه هفته ملی کودک نام گذاری شده و شعار روز جهانی کودک امسال به عنوان دنیا با لبخند کودکان زیباست انتخاب شده است.
روزهای هفته ملی کودک در کشورمان به ترتیب 15 مهر کودک، سلامت، ایمنی، 16 مهر کودک، هنر و میراث فرهنگی، 17 مهر کودک و خانواده، 18 مهر کودک، کتاب و کتابخوانی، 19 مهر کودک، محیط زیست و منابع طبیعی، 20 مهر کودکان دنیا صلح و دوستی و 21 مهر کودک، آموزش و تربیت اسلامی نام گذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار