کارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از اجرای طرح اشتراک رایگان نشریات محلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 08 October 2015
به گزارش تابناک ایلام،یونس قیطانی گفت: این طرح توسط تعاونی مطبوعات کشور با هدف حمایت مالی از مطبوعات محلی، ارتقای فرهنگ روزنامه خوانی و کمک به فعالیت و چاپ مستمر نشریات محلی انجام می شود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح فرم هایی تحویل نشریات محلی داده شده که باید اقدام به عضوگیری از عموم مردم کنند که بر اساس آن هر نشریه تا هزار نفر می تواند عضو گیری کند.
قیطانی سرانه دریافت رایگان برای هر نفر در اجرای این طرح را سه نشریه اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح به نشریات اجازه داده شده قیمت نشریه خود را افزایش دهند.
به گفته وی، 50 درصد بهای این نشریات در صورت اجرای این طرح از طریق تعاونی مطبوعات کشور به مطبوعات محلی در قالب کمک پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین هر نشریه 10 درصد بهای خود را در هر تیراژ مشخص باید بعنوان ضمانت به حساب تعاونی مطبوعات کشور واریز کند که این مبلغ پس از واریز سهم نیم بها دوباره به نشریه عودت داده می شود.
قیطانی یادآور شد: نشریات محلی می توانند در اجرای این طرح عضوگیری خود را از ادارات، مدارس، دانشگاه ها، اماکن شخصی مردم انجام دهند.
43 نشریه محلی، نمایندگی 11 خبرگزاری و 64 روزنامه سراسری در استان ایلام فعال است و بیش از 100 خبرنگار نیز در این رسانه ها فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار