مدیر کل منابع طبیعی خبر داد ؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از اجرای طرح "کاداستر" در 99/8 درصد از منابع طبیعی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 21 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ ابراهیم پیرزادیان در گفت وگو با خبرنگار ما ، اظهارداشت : مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار است که تاکنون 8/99درصد آن طرح کاداستر در آن اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به پیشرو بودن استان در اجرای طرح کاداستر ؛ تصریح کرد : با رایزنی های صورت گرفته با ثبت اسناد و املاک استان تلاش خواهد شد هرچه سریعتر اجرای طرح در منابع طبیعی استان به اتمام برسد.

پیرزادیان اجرای طرح کاداستر را در جهت حفاظت از منابع طبیعی تاثیرگذار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح منابع طبیعی تعیین تکلیف شده و امکان دست‌اندازی سودجویان به این سرمایه‌های خدادادی کم ‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر منجر به صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی می‌شود که تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات از مهمترین مزیت‌های این طرح است و از طریق آن هم می‌توان اختلافات ملکی را رفع کرد و هم امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام ادامه داد: در صورت اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی، دولت به میزان مالکیت خود اشراف داشته و امکان پاسخگویی به استعلامات نیز در کمترین زمان فراهم خواهد شد که این موضوع امکان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی را برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار