مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: فروش غیرقانونی سهام و واگذاری اراضی به یکی از اصلی ترین موانع پیش روی راه اندازی منطقه آزاد مهران تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 24 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ‌؛ نورالدین رحیمی روز شنبه اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که هم اکنون برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران ایجاد شده وجود تعداد زیادی از معارضان است.

وی افزود: با وجود تاکیدات صورت گرفته مبنی بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی مهران در آینده به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد و هرگونه فروش سهام و زمین های اراضی این محدوده ممنوع است، ولی در دولت گذشته برخی از مدیران وقت اقدام به فروش سهام و اراضی منطقه ویژه کردند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران تاکید کرد: ۱۴ میلیون سهام از اراضی منطقه ویژه اقتصادی مهران در دوره گذشته به ۲ هزار و ۲۶ نفر به شکل غیرقانونی فروخته شده است.

رحیمی یادآور شد: همچنین ۲۰ واگذاری زمین به افراد مختلف برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران صورت گرفته و مبالغی نیز از این افراد اخذ شده که هم اکنون پرونده های قضایی و حقوقی در این ارتباط تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری ها به عنوان متولی حل و فصل این موضوع تعیین شده که باید هرچه سریع تر نتیجه آن مشخص شود و تاکنون نیز سازمان مناطق آزاد کشور در چندین نامه خواستار بررسی دقیق این موضوع شده است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران حدود ۸۰۰ هکتار وسعت دارد که در داخل محدوده هفت هزار هکتاری منطقه آزاد قرار گرفته و هم اکنون ۱۲۰ هکتار از این اراضی در قالب فروش سهام یا زمین به افراد مختلف واگذار شده است.

شهریورماه سال ۹۷ مهران بطور رسمی به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور به تصویب هیات دولت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار