معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هم اکنون ۱۲ پروژه حوزه عمرانی و زیرساختی در مرزهای این استان با کشور عراق در حال اجراست.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 04 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری با اشاره به وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز استان با کشور عراق اظهار داشت: ۱۲ پروژه در حوزه عمران مرز با مجموع اعتباری معادل ۱۹۰ میلیارد ریال در دستور کار تکمیل قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه ها شامل ۲ دستگاه پل، ۲ پروژه راهسازی و هشت پروژه در حوزه اشتغال مرزنشینان است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: طول کل راه های مرزی با احتساب راه های آنتنی ۵۵۰ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی آن بطول ۴۰ کیلومتر خلع مرزی (فاقد راه)، ۳۰ کیلومتر راه دسترسی داخل خاک عراق، ۵۰ کیلومتر راه خاکی نامناسب و ۳۴۵ کیلومتر راه شنی فاقد روسازی است.

هژبری تاکید کرد: آبرسانی به پاسگاه های مرزی به طول ۷۰ کیلومتر و برای ۱۱ پاسگاه و برجک اجرا شده و مابقی بصورت سیار آبرسانی می شوند.

وی همچنین به وضعیت بازارچه های مرزی استان پرداخت و گفت: بازارچه های مرزی ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار و اسکان در حاشیه مرزها جهت حصول امنیت بوده و همچنین در ایام اربعین می تواند به عنوان مرز خروجی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص بازارچه مرزی چیلات اظهار داشت: این بازارچه دارای یک ساختمان اداری است، شبکه برق و سه کیلومتر شبکه انتقال آب و فیبرنوری آن اجرا شده است.

هژبری درباره بازارچه مرزی چنگوله نیز یادآور شد: بهسازی مسیر به این بازارچه طول ۱۳ کیلومتر در دست اجراست.

وی اضافه کرد: ۲.۵ کیلومتر بهسازی جاده به بازارچه هلاله شمالی نیز اجرا شده است، آب و برق بصورت اضطراری در مجاورت پاسگاه مرزی تامین و در حال استفاده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار