مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای صنفی طرح طاها در استان انجام گرفته است، گفت: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام شده از این واحدهای صنفی 109 مورد بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 10 October 2015


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای صنفی طرح طاها در استان انجام گرفته است، گفت: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام شده از این واحدهای صنفی 109 مورد بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مروی در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی استاندارد، اظهار داشت: با این همکاری امید است اثربخشی مباحث استاندارد روز به روز در جامعه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه آرزوی ما محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری بوده تا بتوانیم به اهدافی که در چشم‌انداز 20 ساله به آن اشاره شده برسیم، تصریح کرد: امید است با تعامل و هماهنگی بیشتر در آینده با اصحاب جراید و رسانه‌ها بحث اثربخش بودن موضوع استاندارد را بیشتر در جامعه لمس کنیم و مباحث استاندارد را بیشتر در جامعه اشاعه دهیم و به موضوع اقتصاد مقاومتی که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای رسیدن به پیشرفت بوده در آینده نزدیک جامعه عمل بپوشانیم.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه در 6 ماهه سال جاری 280 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تحت پوشش استاندارد در سطح استان صورت گرفته است، یادآور شد: با انجام این میزان نمونه‌برداری 65 درصد برنامه‌ سالانه‌ای که سازمان استاندارد برای استان تعریف کرده محقق شده است.
مروی از انجام 302 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری در استان طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: با انجام این میزان بازدید، اداره کل استاندارد استان به 86 درصد از تعهدات سالانه خود در مقابل سازمان عمل کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 13 مورد بازدید از واحد سیلندر صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه در 6 ماهه سال جاری 18 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد در سطح استان صادر شده است که با صدور این تعداد 95 درصد از برنامه سالانه‌ای که سازمان استاندارد برای استان ترسیم کرده محقق شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت یک پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی نیز در سطح استان صادر شده است.
مروی از صدور 10 مورد علامت استاندارد اجباری در نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: تعداد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد تمدید شده نیز در این مدت 54 مورد بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در 6 ماهه سال جاری تعداد چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی تمدید شده است.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 10 پروانه کاربرد علامت استاندارد در سطح استان باطل شده است، تصریح کرد: در این مدت 9 واحد صنعتی بزرگ به طور تقریبی گواهی معیار مصرف انرژی دریافت کرده‌اند که در این راستا خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ها رکورددار است.
مروی با بیان اینکه در 6 ماهه سال جاری 40 مورد اخطار به واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد داده شده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت 35 مورد تذکر به این واحدها داده شده است.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه امسال 98 مورد آزمون نازل‌های سوخت مایع و گاز در سطح استان انجام شده است، افزود: همچنین در این مدت یک‌هزار و 850 تانکر حامل مشتقات نفتی نمونه‌برداری شده‌اند که بیشتر مربوط به مرز میل 78 بوده است.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از صدور 65 مورد گواهی آسانسور در 6 ماهه سال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: در این مدت 71 مورد آزمون باسکول‌های ثابت هم‌کف نیز انجام شده است.
مروی ادامه داد: در مجموع یک‌هزار و 136 مورد آزمون از موارد مختلف توسط اداره کل استاندارد استان در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در 6 ماهه سال جاری تعداد 95 مورد از نمونه‌های آزمون‌ شده در اداره کل استاندارد استان و مابقی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های همکار انجام گرفته است.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه در 6 ماهه سال جاری 22 مورد نمونه‌برداری صادراتی در استان انجام گرفته است، اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد 17 گواهی‌نامه صادراتی در سطح استان صادر شده است.
مروی با اشاره به اینکه در 6 ماهه سال جاری یک‌هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای صنفی طرح طاها در سطح استان انجام گرفته است، اضافه کرد: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام شده نیز از این واحدهای صنفی 109 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه سال جاری دو مورد جرم واحدهای متخلف اعلام شده است، گفت: در این مدت یک مورد جعل علامت استاندارد نیز وجود داشته است.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی به اقدامات آموزشی انجام شده توسط اداره کل استاندارد استان طی 6 ماهه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت آموزش کارکنان یک‌هزار و 182 نفر ساعت، آموزش مسئولان کنترل کیفیت 864 نفر ساعت و کارآموزی دانشجویان یک‌هزار و 249 نفرساعت انجام گرفته است.
مروی با اشاره به اینکه تمام فرآورده‌های نفتی که به کشورهای مختلف صادر می‌شود به منظور کنترل کیفیت آزمون‌های لازم انجام می‎گیرد، افزود: در برخی از استان‌ها از برند محصولات عمده و استراتژیک خراسان جنوبی شامل زرشک، زعفران و عناب سوء استفاده می‌شود تا کالاهای خود را به فروش برسانند و در این مواقع اداره استاندارد بازرسی‌ و نمونه‌برداری کرده و از سایر استان‌ها در این رابطه استعلام می‌کند.
وی ادامه داد: در گمرک هر محصولی که مشمول استاندارد اجباری باشند از اداره کل استاندارد استعلام می‌گیرند و ما نیز براساس مستندات به این استعلامات پاسخ می‌دهیم که در این راستا کد رهگیری پیگیری می‌شود و اگر پروانه استاندارد واحد تولیدکننده محصول مورد نظر تمدید و درست باشد اجازه صدور داده می‌شود.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ استاندارد از مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها آغاز کرده‌ایم، اضافه کرد: در سال گذشته 19 واحد استاندارد تشویقی در سطح استان داشته‌ایم که این نشان از اثربخشی این موضوع در جامعه دارد.
مروی با اشاره به پیگیری رعایت استاندارد در وسایل موجود در مهد کودک‌ها و شهربازی‌ها، گفت: این اقدام را شرکت‌های بازرسی انجام می‌دهند و با حساسیت این موضوع را پیگیری و سعی می‌کنیم و هر سال کیفیت کار برای مهد کودک‌ها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی استاندارد، استانداردها زبان مشترک جهانی است، خاطرنشان کرد: عناوین هفته استاندارد شامل استاندارد، کودک ایمنی و سلامت، استاندارد، فرهنگ اسلامی و مسئولیت اجتماعی، استاندارد و تحول نظام استاندارد‌سازی، استاندارد و کیفیت، استانداردها زبان مشترک جهانی، استاندارد و همدلی و همزبانی دولت و ملت و استاندارد و اقتصاد مقاومتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار