مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام ؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: پدافند غیرعامل دفاع بدون سلاح است و باید پایداری زیرساخت‌های این حوزه در بالاترین حد باشد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 26 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد رحیمی روز یکشنبه  افزود: به منظور اسکان اضطراری جمعیت شهر ایلام در شرایط خاص، شهرداری با توجه به طرح جامع پدافند غیرعامل، برنامه ریزی، طراحی، تهیه و پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: با توجه اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر ایلام به تازگی به تصویب رسیده است، تاکید داریم برای طرح تفصیلی شهر ایلام پیش شرط های جامع پدافند غیرعامل لحاظ شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با تاکید بر رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در تمامی امور شهری و ساخت و سازها، گفت: مهندسان این حوزه باید دانش خود را در برابر تهدیدات غیرطبیعی که منشا آن انسان است، ارتقا دهند.

رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، راهکاری برای مقابله تهدیدات نظامی

وی افزود: رعایت تمامی مباحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان راهکاری برای مقابله تهدیدات نظامی دشمن در مواقع خطر و بحران است و می تواند از خطرات و آسیب های احتمالی بکاهد و این ساختمان ها، اماکن عمومی و مستحدثات دولتی محکم و چند منظوره سازی شده بهترین مکان در شرایط اضطراری برای اسکان مردم باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام از همه دستگاه های دولتی استان، شهرداران و آحاد مردم خواست: در اجرای قانون مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان با نظام مهندسی ساختمان همکاری لازم داشته باشند.

رحیمی یادآور شد: پیش شرط های معماری در بحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان با ملاحظات در باب پدافند غیرعامل باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: مشخصات مکانیکی و دینامیکی مصالح یکی دیگر از بحث هایی است که در استحکام سازی ساختمان های مطرح بوده و باید در استاندارد سازی مصالح دقت بیشتری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار