سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام اظهار داشت :بیش از ۵۵۰ روستای استان دارای تلفن و اینترنت پرسرعت بوده و از لحاظ خدمات پستی و بانکی در بیش از ۱۰۰ روستای اقماری استان این خدمات به مردم ارائه می شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 25 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ کریمی گفت : در راستای خدمات به مناطق روستایی و کم برخوردار تعداد ۲۷ دستگاه خودپرداز در این مناطق نصب شده است.

وی افزود : در راستای تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی، تکنولوژی سایت‌های مخابراتی اپراتورهای همراه اول در نقاط مختلف استان به نسل سه و چهار ارتقاء یافته است.

کریمی بیان داشت :  اپراتور ایرانسل عملیات ایجاد ۱۳ سایت جدید جهت اتصال ۱۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت را آغاز کرده و در مرحله نصب دکل قرار دارد.

وی ادامه داد : حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال است و در همین راستا وزارت اقدام به تخصیص تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده و بند الف تبصره «۱۸» نموده و بخش عمده‌ای از تسهیلات به شرکت‌های نوپایی اعطا می‌شود که در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده ها مستقر بوده و در ارزیابی طرح‌ها، بحث دوام، ثبات و ایجاد اشتغال ماندگار از پارامترهای مهم است.

کریمی مطرح کرد : زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و ترویج ICT و دسترسی مردم به خدمات پایه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تامین شود با توجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور بوده لذا وزارت ارتباطات فقط مسئولیت تامین همین زیرساخت را دارد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به پهنای باند شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار