مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت :مقدمات ثبت پرونده ناملموس فرهنگ گردشگری نوروزی مردم استان ایلام در ایام نوروزی در دست پیگیری است.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 04 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی در گفتگو با خبرنگران  اظهار داشت: بیشتر مردم استان ایلام در ایام تعطیلات نوروزی با دایر کردن چادر و تشکیل کانون‌های جمعیتی در طبیعت تعطیلات نوروزی خود را می‌گذرانند.

وی افزود:مردم استان ایلام همه ساله چندین روز پیش از آغاز سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروزی در طبیعت اقدام به برپایی چادر و بیش از ۱۷ روز را در دامان طبیعت سپری می‌کنند.

شریفی بیان داشت:این نوع از سبک تعطیلات گذرانی که خاص مردم استان ایلام و برگرفته و یادگاری از زندگی چادرنشینی آنها در زمان جنگ تحمیلی است بعد از پایان جنگ به عنوان یک سبک و فرهنگ در ایام تعطیلات نوروزی بجا ماند و کماکان این رسم تعطیلات گذرانی در بین مردم استان ادامه دارد.

وی افزود: مردم تمام تعطیلات نوروزی را در زیر این چادرها سپری می‌کنند و در این مدت با انجام دورهمی، موسیقی و بازی‌های بومی محلی و استفاده از غذاهای سنتی اوقات خوشی را در کنار هم فراهم می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد:با ثبت ملی این فرهنگ ناملموس، سبک زندگی سنتی و اصیل مردم استان ایلام و شیوه منحصربه‌فرد تعطیلات گذرانی نوروزی آنها به سایر نقاط کشور معرفی و زمینه جذب حداکثری گردشگران و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور برای آشنایی انها با این سبک از زندگی نوروزی مردم استان ایلام فراهم شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار