مدیرکل راه و شهرسازی ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: مسیر بین شهرستان های سیروان و چرداول با اجرای پروژه سرتنگ به هلسم در منطقه چرمین حدود ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 16 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛فرشاد دوستی  اظهار داشت: یکی از مسیرهای ارتباطی که می تواند در کاهش مسافت بین شهرستان های شمالی به جنوبی استان تاثیر بسزایی داشته باشد، جاده سرتنگ در شهرستان سیروان به منطقه هلسم در شهرستان چرداول است.

وی افزود: این مسیر حدود ۱۴ کیلومتر طول دارد که باعث می شود این ۲ شهرستان به یکدیگر متصل شده و ساکنان شهرستان های جنوبی همچون دره شهر ، بدره و آبدانان نیز از این طریق و جاده قاضی خان به مناطق شمالی استان متصل شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: سال گذشته بازدیدهایی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تخصیص اعتبار شروع این پروژه صورت گرفت ولی به دلیل محدودیت منابع در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار ملی برای آن پیش بینی نشد.

دوستی تاکید کرد: اجرای این پروژه از برنامه های اولویت دار اداره راه و شهرسازی استان استان است، چراکه در صورت تکمیل مسیر سیروان به چرداول حدود ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: رایزنی برای تخصیص اعتبار ملی در سال آینده برای پروژه سرتنگ هلسم جزو برنامه های راه و شهرسازی استان است، ولی می طلبد فرمانداران این ۲ شهرستان در شورای برنامه ریزی سیروان و چرداول منابعی را برای آغاز پروژه در نظر بگیرند تا در صورت پیش بینی اعتبار ملی شاهد سرعت بخشی در اجرای آن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طبیعت کوهستانی استان بویژه در شهرستان های شمالی هزینه اجرای پروژه های راهسازی را بالا برده است و اکتفا کردن به منابع استانی باعث می شود عملیات اجرایی آنها سال ها طول بکشد، باید تلاش کنیم اعتبار ملی به طرح های در دست اجرا تخصیص یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار