همزمان با روز جهانی کارگر از کارگران نمونه واحد‌های صنعتی کوچک و بزرگ استان مرکزی که دارای اختراع، بومی سازی، انتقال فناوری، رعایت ایمنی و مسائل زیست محیطی بودند، قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 01 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در این مراسم با بیان اینکه کمیسیون کارگری در سال جاری با حضور نمایندگان کارگری برگزار می‌شود گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و کارگری است و ۶۰ درصد اشتغال در این حوزه است.
فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه با وجود فراز و فرود‌های صنعتی در استان مرکزی با رشد اشتغال و تولید روبرو هستیم افزود: اولویت کاری امسال توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران است.
وی گفت: البته پایه‌های رشد و تولید که ضامن معیشت و امنیت شغلی کارگران است با توجه به صنایع و حمایت از صنایع بزرگ و کوچک بنا شده است و همچنان حمایت از صنعت از اولویت هاست.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم با بیان اینکه ۷۵۴ کارگر مورد داوری قرار گرفتند گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ کارگر نمونه انتخاب شدند.
امیدی از افزایش آمار شاغلان و کارگران در استان هم خبر داد.
در این مراسم نمایندگان بخش‌های کارگری و کارفرمایی از دغدغه‌های خود گفتند.
کاهش امنیت شغلی در نبود قرارداد‌های دائم کارگری، معیشت، حقوق پایین، بازنشستگی زودهنگام، لزوم همسان سازی، عدالت آموزشی، فراگیری بیمه‌های اجتماعی و رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی از دغدغه‌های مطرح شده در این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار