رییس اتاق بازرگانی استان ایلام؛
رییس اتاق بازرگانی استان ایلام بیان کرد : ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در نوار مرزی بین ایلام و عراق یک ضرورت است.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 05 May 2023

  به گزارش تابناک ایلام؛ شعبان فروتن افرود : با توجه به سفر ریاست جمهور به کشور عراق و تاکید بر این موضوع در راستای توسعه فعالیت های تجاری و صنعتی، ایجاد شهرک های صنعتی می‌تواند تاثیراذار باشد.

وی با اشاره به اینکه بازارچه چنگوله از سنوات گذشته باز بوده است  بیان کرد : ولی از طرف عراق این مرز بسته شده و البته امکانات و تجهیزات لازم از جمله فیبر نوری، در این بازارچه وجود دارد و انتظار می رود از طریق‌ مراوده های دیپلماتیک زمینه فعالیت مجدد این مرز ایجاد شود.

فروتن مطرح کرد :  توسعه بازارچه های مرزی استان از جمله هلاله شمالی با تلاش استاندار ایلام در دستور کار قرار گرفته و لازم است نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم اقدامات مناسبی انجام شود.

وی ادامه داد : مرز چیلات که زیرساخت های آن در دهلران فراهم شده و یکی از مطالبات به حق مردم منطقه است ، در این مرز هر دو طرف ایرانی و عراقی و مردم محلی پای کار هستند و لازم است زمینه فعال شدن این مرز نیز در راستای توسعه منطقه دهلران و افزایش مراودات تجاری با کشور عراق ایجاد شود.

فروتن گفت :  منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری مهران، با تلاش استاندار و مسولان کارهای آن انجام شده است که نیاز به توجه مسولان کشوری برای ادامه روند و منتج شدن به فعال شدن منطقه آزاد تجاری مهران دارد که هم منطقه آزاد و منطقه ویژه نیز فعال تر شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار