‌اولین برخورد فیزیکی جناح های سیاسی در آستانه تبلیغات انتخاباتی:
سرویس انتخابات- در آستانه تبلیغات انتخاباتی و شروع سفرهای تبلیغاتی کاندیداها و طرفداران آنها در جناح های مختلف سیاسی، امروز بعداز ظهر پایگاه خبری خاورستان خراسان جنوبی در بیرجند که از اصولگرایان حمایت می کند، مورد حمله عده ای ناشناس قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 12 October 2015

به گفته یکی از مسئولان سایت، در این حمله برق آسا که کوتاه و سریع بوده، علاوه بر تخریب درب ورودی و لوازم دفتری، نسبت به افراد حاضر در محل نیز تحکم و برخورد فیزیکی شده است. دفتر پایگاه خبری خاورستان در خیابان بهشتی واقع است.

به گزارش تابناک، کسی از عوامل حمله کننده در محل دستگیر نشده و پلیس 110 بعد خروج حمله کنندگان به محل منازعه رسیده است.

ساعاتی پس از این حمله، استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان از سوی خبرنگار سایت بیرجند رسا ( حامی خاورستان) مورد پرسش قرار گرفت و وی اطمینان داد که طبق قانون با افرادی که بی قانونی می کنند، برخورد خواهد شد.

وجه اله خدمتگزار با ابراز تاسف از واقعه ی حمله به پایگاه خبری خاورستان در بیرجند گفت: از زمان اطلاع از موضوع، دستورات لازم برای پیگیری صادر شده و شخصا با جدیت ماجرای را پیگیری خواهم کرد تا با تکمیل پرونده با افراد متخلف و مجرم با جدیت تمام برخورد شود.

شناسایی مهاجمان توسط مدیر مسئول خاورستان

در همین حال، خسروی مدیر مسئول پایگاه خبری خاورستان، اصلاح طلبان را عامل حمله به دفتر سایت معرفی کرد و گفت: هویت افرادی که امروز به دفتر این پایگاه خبری حمله کردند را شناسایی کرده است.

خسروی مستقیما، مدیر مسئول سایت خبری بیرنا را که از اصلاح طلبان خراسان جنوبی حمایت می کند، مسئول حمله معرفی کرد و گفت: حضور مدیرمسئول سایت خبری بیرنا در خیابان نشان می داد که وی این آشوب را مدیریت کرده است. اما سایت بیرنا تا این لحظه نسبت به اتهامات وارده و خبر حمله عکس العملی نشان نداده است.

خسروی در باره چگونگی ماجرا توضیح داد که: امروز پس از نمازظهر عده‌ای به دفتر پایگاه خبری خاورستان حمله می‌کنند و قفل درب را شکسته و به زور وارد دفتر می‌شوند، آنها یکی از سردبیران این پایگاه خبری را به قصد کشت زده و فحش‌های رکیک داده‌اند. این افراد به یکی از سردبیران خانم پایگاه خبری به دلیل داشتن حجاب توهین کرده و قصد برداشتن حجاب از سر این خانم را داشته‌اند و تهدید کرده‌اند که عکس بدون حجاب وی را در شبکه‌های مجازی پخش خواهند کرد.

وی تایید نکرد که عناصری از دفتر خبر خاورستان به بیمارستان یا مراکز پزشکی اعزام شده باشد اما اشاره کردکه: اگر همسایگان محل به داد آنها نمی‌رسیدند عاقبت آنها به بیمارستان می‌کشید.

خسروی گفت: پس از اینکه مسببان حادثه از محل گریخته بودند، همکاران خبرنگار با پلیس 110 تماس گرفتند و زمانی که پلیس حضور یافت به بررسی وضعیت دفتر پایگاه و تنظیم صورت جلسه مشغول شدند.

احمد محبی ‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در باره حادثه امروز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این اتفاق باید بررسی شود که آیا موضوع شخصی بوده و یا درگیری در رابطه با بحث دیگری است.

وی تاکید کرد که: پس از بررسی علت حادثه اگر امکان مطبوعاتی شدن این موضوع وجود داشت، حتماً به رسانه‌های استان برای انتشار اطلاع داده خواهد شد.

سخنرانی های انتخاباتی دو طیف راست و چپ: احمدی نژاد و اصغر زاده

در حالی که مدیران سایت خاورستان دکتر ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران را عامل تحریک جوانان اصلاح طلب معرفی می کنند، سایت طرفداران اصلاحات(بیرنا) از آشوب دلواپسان ( عوامل جناح اصولگرایان) در سخنرانی نماینده فکری اصلاح طلبان نوشته است و مدعی شده است که: موج استقبال از حضور دکتر ابراهیم اصغرزاده در خطه پدری ( خراسان جنوبی)، دلواپسان را به وحشت انداخته است.

بیرنا اضافه می کند: در حالیکه حامیان و طرفداران دکتر محمود احمدی نژاد با سفر ایشان به بیرجند بدون هیچ نگرانی و مانعی جلسه سخنرانی خویش را برگزار کردند، جلسه سخنرانی دکتر اصغرزاده علی رغم هماهنگی های لازم و موافقت اولیه هیات امنای حسینیه گازاریها، با فشار جمعی از نیروهای دلواپس و خودسر به مسولان حسینیه، لغو شده است و مکان جلسه به حسینیه آیت الله آیتی تغییر یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار