بخش قابل توجهی از منابع شرکت گاز که باید صرف گازرسانی به مناطق محروم می شود و این موضوع یکی از مولفه های توسعه قلمداد می شود ،حال عدم پرداخت ۵۱۱میلیارد تومان از سوی پتروشیمی علامت سوال های بیشماری را در مقابل کارکرد این مجتمع خواهد گذاشت که امید داریم پاسخ قانع کننده ای به آنها داده شود
کد خبر: ۱۱۰۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 17 May 2023

تابناک ایلام: بر اساس اطلاعات واصله، شرکت پتروشیمی ایلام که قرار بود بعنوان پیشانی توسعه استان ،بخشی از بار توسعه ای استان را به دوش بکشد ،بدلیل عدم توان یا تمایل به پرداخت ۵۱۱میلیلرد تومان گاز مصرفی به شرکت گاز ،عملا ریل قطار توسعه در حوزه گازرسانی را جابجا کرده است

بدیهی است بخش قابل توجهی از منابع شرکت گاز که باید صرف گازرسانی به مناطق محروم  شود از محل همین گاز مصرفی مشترکین تامین می شود و ازسویی گازرسانی به عمق مناطق محروم یکی از مولفه های توسعه قلمداد می شود

،حال عدم پرداخت ۵۱۱میلیارد تومان گازبهای مصرفی از سوی پتروشیمی در کنار اخلال در روند توسعه ،علامت سوال های بیشماری را در مقابل کارکرد این مجتمع خواهد گذاشت که امید داریم پاسخ قانع کننده ای به آنها داده شود:

اول اینکه اگر پتروشیمی توان پرداخت این بدهی را دارا نیست ،وجودش چه خیر و منفعتی را نصیب استان می کند؟

دوم ،صنعتی مدعی افزایش تولید ،برند سازی جهانی و ارز آوری و کسب رتبه های برتر است ،چرا باید در پرداخت ریالی گاز بهای مصرفی خود که حق عموم مردم است عاجز باشد ؟

سوم ،گاز سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است ،چرا یک شرکت خصوصی که خیرش به مردم استان نرسیده و حتی مردم باید آثار مخرب زیست محیطی آن را تحمل کنند ،حاضر به ادای دین خود نشود ،تا شرکت گاز آن را بر زخم دیگری بگذارد؟

چهارم، عدم وصول گاز بها از سوی شرکت گاز یعنی قطع اعتبارات عمرانی این شرکت از سوی مرکز ! چرا شرکت پتروشیمی با بی توجهی به اخطارهای شرکت گاز مبنی بر پرداخت بدهی خود ،در مسیر قطع منابع عمرانی جهت گازرسانی به روستاها قرار گرفته است ؟

پنجم ، چنانچه شرکت پتروشیمی منکر عدم توان در پرداخت بدهی خود به شرکت گاز است ،پس صراحتا اعلام کند ،این مبلغ گاز بهای مصرفی الان در کدامین بانک سپرده گذاری شده است ؟ داخل یا خارج استان ؟!

ششم ، مگر قرار نبود مدیریت جدید پتروشیمی در این صنعت تحول ایجاد کند ؟ پس چرا پس از حضور ایشان فقط یک قلم بدهی گاز از ۵۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد ؟ آیا این سو مدیریت درآمد هزینه تلقی نمی شود ؟

نکته جالب توجه اینکه شرکت گاز بدلایل اجتماعی نمی تواند انشعاب گاز پتروشیمی را قطع کند ،اما بمنظور وصول طلب خود مبادرت حساب های شرکت پتروشیمی در استان را توقیف کرده است .

اما شرکتی که مدعی فروش روزانه چند میلیون یورویی است ،جمعا در حساب های آن رقمی زیر ۱۰۰میلیارد موجودی داشت ،حال باید به ما بگویند ،درآمد دهها میلیون یورویی آنان در کدام بانک سپرده گذاری شده و به نفع توسعه کدام استان در چرخش است ؟؟

و توصیه ما اینکه اگر شرکت پتروشیمی درآمدش بر مبنای واقعیت است ،پس بدهی شرکت گاز بعنوان بخشی از حق مردم استان را پرداخت کرده و منابع درآمدشان را در همین بانکهای استان در خدمت چرخه اقتصاد استان قرار دهید ،اگر هم طبل توخالی است و توجیه اقتصادی ندارد، ببندید تمام !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار