درباره ممنوع النطق کردن نماینده افشاگر
جالب است که در همین مجلس قانون معروف به سوت زنی تصویب می شود که بر اساس آن، افشا کنندگان فساد مورد تشویق قرار می گیرند ولی وقتی یکی از خودشان، رانت شاسی بلندها را افشا می کند، تشویق که نه، او را از بدیهی ترین حق یک نماینده که حرف زدن است، محروم می کنند! واقعاً می خواهند چه چیزی را ثابت کنند؟ آیا با این کار اتهام شاسی بلندها رفع می شود یا این که این گمان به وجود می آید که نکند می خواهند دیگر کسی جرأت نکند مسائل دیگر را افشا کند؟!
کد خبر: ۱۱۰۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 12 June 2023

امروز یکی از روزهای عجیب و ننگین در تاریخ پارلمانی ایران است: آن طور که رئیس مجلس گفته است یکی از نمایندگان دیگر حق نطق در مجلس ندارد! 

این نماینده، احمد علیرضا بیگی است، همان کسی که ماجرای شرم آور شاسی بلندها را افشا کرد و حالا، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، به جای برخورد با نمایندگانی که شاسی بلند گرفته اند، به هیأت رئیسه نامه داده که دیگر نگذارید حرف بزند!

در این باره سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این را هم گفته است که نمی داند تریبون علیرضا بیگی تا چه زمانی بسته است.

البته، با توجه به سوابق این هیات، انتظار نمی رفت برخوردی با شاسی بلند بگیرها داشته باشد و حتی اسامی شان را اعلام کند ولی این که با نماینده افشا کننده، چنین رفتاری می شود، مرحله ای است که به اصطلاح گیمرها، قفل آن تازه باز شده است!

طبق قانون اساسی، هر نماینده "حق" دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید (اصل 84) ولی گویا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خود را فراتر از قانون اساسی پنداشته و نماینده ای را کلا از حق خود محروم کرده و زشت تر این که رئیس مجلس هم عملاً این بدعت را پذیرفته است.

هیس! شاسی بلندها در حرکت اند!
به راستی، کسانی که چنین تصمیمی گرفته اند آیا با خود اندیشیده اند که مردم درباره آنها چگونه فکر خواهند کرد؟ آیا در تاریخ نمی نویسند که عده ای از نمایندگان، آلوده به رانت شاسی بلند شدند و صدای اعتراض یک نماینده درآمد ولی همان یک نماینده را هم ممنوع النطق کردند؟! واقعاً خجالت آور نیست؟!

جالب است که در همین مجلس قانون معروف به سوت زنی تصویب می شود که بر اساس آن، افشا کنندگان فساد مورد تشویق قرار می گیرند ولی وقتی یکی از خودشان، رانت شاسی بلندها را افشا می کند، تشویق که نه، او را از بدیهی ترین حق یک نماینده که حرف زدن است، محروم می کنند!

واقعاً می خواهند چه چیزی را ثابت کنند؟ آیا با این کار اتهام شاسی بلندها رفع می شود یا این که این گمان به وجود می آید که نکند می خواهند دیگر کسی جرأت نکند مسائل دیگر را افشا کند؟!

در اینجا بد نیست سوالی هم از اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان داشته باشیم و خطاب به ایشان بگوییم: شما که این قدر قاطع هستید و حتی فراتر از قانون اساسی، نمایندگان را از حرف زدن هم محروم می کنید، زمانی که نماینده همسوی شما بر خلاف مقررات وارد خط ویژه شد، به گوش سرباز سیلی زد و سپس شروع کرد به دروغ بافی، کجا بودید و چرا از این قاطعیت ها، آنجا نبود؟ لابد درد افشای شاسی بلندها از درد قانون شکنی و مردم آزاری و دروغ پردازی دوست تان بیشتر بوده است!

و سخن آخر این که مجلس، فارغ از کسانی که این روزها در آن ساکن اند، "خانه ملت" است، این خانه بی صاحب نیست؛ بیش از این خرابش نکنید و به روزی بیندیشید که باید پاسخگو باشید./ح

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شمس اله ابراهیمی _ کارشناس مسائل اجتماعی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
بسمه تعالی _ راستی شما تا به حال دیده ای یا شنیده ای که کسی با زحمت زیاد چیزی را بسازد ودر پایان آنرا ویران کرده
و لگد مال کند ؟ ما که نه دیده ایم و نه شنیده ایم که آدم سالم این کار را بکند . اما حرفهایی که در این مورد تا به حال شنیده ایم ،یا به بچه نسبت داده اند یا دیوانه . اما ما در این خصوص با تعدادی افراد بالغ سروکار داریم که نام با سواد و منتخب مردم را باخود حمل می کنند واضافه بر آن ، قبل از شروع بکار اسم نمایندگان انقلابی را برای خود انتخاب کردن ( که البته خود برای خود اسم انتخاب کردن ، مصداق نعل وارونه زدن است )
حالا در خصوص اینکه چرا این افراد با سواد مردمی انقلابی ساخته خود را لگد مال می کنند ؟؟؟؟ باید جامعه شناسی جواب دهد . یعنی این نقیضه را تنها جامعه شناسی می تواند شکافته و توضیح دهد . نه از عهده علم فیزیک برمی آید نه روانشناسی و نه علوم دینی . این یک بحث واقعی ، اجتماعی ورفتار شناسی اجتماعی است که جامعه شناسی براحتی می تواند بیان کند که علت چیست .
خلاصه باید عرض کرد که بصورت واقعی پیداست که دولتیها ومجلسیها یکی هستند . گوشت هم بخورند ، استخوان هم را نمی شکنند ( یا دور نمی ریزند) و انقلابی وغیر انقلابی نداریم . وگرنه کارخانه ای که دولتی هست چرا باید به مجلسیها رشوه بدهد ؟ در ادوار گذشته این بوده وهنوز هست . انگار که مجوز رشوه خواری برای دو طرف صادر شده است . نیازی به اعلام اینکه کی ماشین گرفته وکی نگرفته نیست .چون تعدادی گرفته اند وتعدادی هم بر خلاف وظیفه سکوت کرده اند .همه مقصر هستند . ونماینده ای که از وظیفه خود تخطی کند ، به وظیفه خود پشت کرده و رو به منافع شخصی خود در حرکت دائم است .این شخص به صورت عملی نشان داده است که نماینده مردم نیست . دیگه کسی نباید از این مجلس پشتیبانی کند . چون نماینده نباید ... ورفیق ... باشد وکسی هم اورا باز خواست نکند.از حرکات مجلسیهای محترم پیداست که منافع شخصی برای آنها مهمتر از نان شب مردم است .بیکاری جوانان برای آنها اهمیتی ندارد .ازدواج جوانان برای آنها اهمیتی ندارد .کی دارد حداقل یک ملیارد تومان برای عروسی پسرش هزینه کند ؟؟؟؟؟؟کی دارد حداقل پانصد میلیون تومان برای دخترش جهیزیه بخرد ؟؟؟؟؟ آیا کارمند وکارگری که شما سالیانه ده درصد به حقوق آنها اضافه نموده اید در برابر گرانی که هفتگی به جیب خانواده آنها هجوم می کند تاب بیاورد ؟؟؟؟؟ یک جفت کفش مردانه یک میلیون و پانصد هزار تومان است .آنوقت یارانه شما چقدر است ؟؟؟؟ قیمت متوسط یک کت وشلوار ده میلیون تومان است ، آنوقت یارانه شما چقدر است؟؟؟؟و........و.......و.......و.....و......و......و............................................................................
پیرو حرکات نماینده های محترم ،قانونی در ادارات نمانده و پستها خرید وفروش می شوند .البته نقدی نیست وبیشتر قسطی بوده وموکول می شود به سر خرمن .
.............. خلاصه این پارتی بازی ها ودزززززززززدیها سیستمی هستند ومردم نمی توانند با آنها مقابله کنند. به همین خاطر است که سوت زنها هم تو دهنی می خورند حتی اگر مجلسی باشند . اینجاست که مثل هر چه که بگندد نمکش می زنند ، وای به روزی که بگندد نمک ، مصداق پیدا می کند.و در پایان ازمسئولین محترم این در خواست را دارم که شما یی که دنبال کار مردم نیستی و نسبت به زجر مردم بی اعتنا هستی ، حداقل با زبان سفسطه با مردم صحبت نکنید . هم نان مان را گرفتی هم دینمان را ، حداقل به مردم دروغ نگویید .عمل خلاف قانون انجام می گیرد و دروغ هم پشت بندش می آید .یعنی چی ؟؟؟این به چه معناست ؟؟؟؟؟ اگر سفسطه نیست ، پس چیست ؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار