مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از تعطیلی و پلمپ ۱۲ مرکز غیرمجاز با جرم مداخلات درمانی غیرمرتبط خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 20 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر فاطمه سادات مهدویانی افزود: این مراکز شامل مرکز طب سنتی غیرمجاز، مرکز زیبایی و عینک فروشی و مداخلات درمانی غیرمجاز در مطب های برخی پزشکان، می شد که به مراکز قضایی مربوطه معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز یک مرکز زیبایی پلمپ شد، افزود: متاسفانه مراکز غیرمجاز زیبایی به دلیل اینکه امر زیبایی یک جاذبه مالی نسبتا خوبی دارد در حال  زیاد شدن هستند، اما غافل از اینکه  این مراکز منجر به ضرر و زیان های زیادی به مردم شده و سلامتی جامعه را تهدید می کنند.
وی تاکید کرد: همکاران واحد نظارت این گونه موارد و گزارشات را با جدیت پیگیری می کنند و در این راه با هیچ کسی مماشات نخواهند کرد.
دکتر مهدویانی گفت: اگر مرکزی این شرایط قانونی لازم را نداشته باشد، هرگونه اقدامی، امر مداخله درمانی محسوب می شود و با خاطیان و متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی افزود: حتی اعمالی که در مطب یا موسسه پزشکی  انجام می شود، باید متناسب با هدفی که برای آن موسسه  مشخص شده، انجام شود.
وی اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به حوزه نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۱۲۵۹۹۰ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار