رییس دانشگاه ایلام ؛
رییس دانشگاه ایلام گفت:دانشگاه باید به دنبال تولید علم‌ نافع باشد و این‌ یک وظیفه اصلی است که تنها در سایه آموزش موثر و پژوهش و فناوری میسر و عملی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 10 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  طاهر علی‌محمدی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه پنج پژوهشی و فناوری کشور اظهار داشت: دانشگاه باید به دنبال تولید علم‌ نافع باشد و این‌ یک وظیفه اصلی است که تنها در سایه آموزش موثر و پژوهش و فناوری میسر و عملی خواهد شد.

وی افزود: تحولی که ما انتظار داریم دانشگاه ایجاد کند آن زمان است که آموزش و پژوهش به فناوری و محصول منتج شده و نیاز جامعه را برآورده کند.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: بعد اصلی تحول، نخبگان دانشگاهی هستند و سرعت آن بستگی به عملکرد دانشگاهیان دارد، در واقع ریل‌گذاری دانشگاه باید به شکلی باشد که سمت و سویی را ایجاد کند که‌ منجر به تمدن نوین اسلامی - ایرانی شود.

علی‌محمدی تاکید کرد: نوع آموزش و کیفیت آن و انجام پژوهش و رفتن به سمت فناوری امری است که یا به تحقق یا عدم آن منجر می‌شود در واقع باید به جایی برسیم که دانشگاه بتواند حلال مشکلات جامعه باشد.

وی بیان کرد: جهان امروز به سرعت در حال تغییر و تحول بوده و هر ملتی ناچار به ایجاد تغییر خود در این زمینه است در غیر اینصورت اگه به این سمت حرکت نشود آن ملت تحت تأثیر تحولات جهانی قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه مبدا تحولات است، افزود: لازمه عقلانی این مسئله ایجاد تغییر ملت‌ها در ساختار و نظر و علم خود است که مبدا همه این تحولات نخبگان دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، میزان تولید و نوع علم مهم است، ادامه داد: بین علم‌ها باید اهم و مهم مورد ارزیابی قرار گیرد و هر علمی که نافع‌تر باشد در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) گفتند، دانشگاه مبدا تحولات است، نخبگان دانشگاهی پایه‌ریز این تحولات هستند، زیرا تحول به عملکرد دانشگاه و دانشگاهیان بستگی دارد.

ربیس دانشگاه ایلام ادامه داد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، هدف انقلاب تحت تاثیر تمدن نوین اسلامی - ایرانی بوده و در راه رسیدن به این هدف دانشگاهیان و حوزویان نقشی مهم و تاثیرگزار دارند.

وی با تاکید بر اینکه فناوری تجاری سازی تولید محصول، اختراع و ابتکار باید در کنار مقاله نویسی و ایجاد پژوهش‌های قوی منجر به تولید باکیفیت و رفع نیاز جامعه شود، گفت: با برگزاری و افزایش اینگونه جلسات می‌توان شاهد تحول مثبت در حوزه‌های فناوری و پژوهشی و ارتقای کیفیت آموزشی بود.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها القای موضوعات مختلف به پژوهشگران از جمله اهمیت دادن به مسائل زیست محیطی منطقه‌ای، بررسی مشکلات گرد و غبار و تنش‌های آبی است.

علی‌محمدی به اهداف اینگونه نشست‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اندیشی در رابطه با موضوعات گوناگون همچون تاسیس محلات مشترک منطقه‌ای، حمایت از مجلات و نشریات نوپا، ایجاد پایگاه مشترک داده‌ها برای محققان و پژوهشگران، همچنین در حوزه فناوری از جمله تشکیل حوزه‌های فناوری و تکمیل زنحیره‌های مکمل مشترک، حمایت از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی علم و فناوری در مرز بین‌المللی مهران جهت ارتباط با تجار عراقی و اجرای بسته‌های آموزشی در زمینه کسب و کار و تجاری سازی محصولات از اهداف این نشست‌هاست./م

بیشتر بخوانید :
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار