مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۱۳۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) سال جاری (اول فروردین تا پایان تیرماه) از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 29 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله غلامی اظهار داشت: ارزش محصولات کشاورزی صادر شده به عراق در بازه زمانی یاد شده ۵۰ میلیون دلار بوده است.

به گفته وی این میزان صادرات کالاهای کشاورزی از مرز بین المللی مهران به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان ایلام به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده اشاره کرد و یادآور شد: مهم ترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

غلامی با اشاره به مجموع صادرات از مرز مهران در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان تیرماه یادآور شد: این مدت ۵۳۷ میلیون انواع کالا از طریق مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشت، تاکید کرد: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۶۵ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

۱۳۴ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام از رشد ۴۷ درصدی درآمد گمرکات استان با ۲۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین در مبارزه با قاچاق کالا نیز با تشکیل ۲۹ پرونده به ارزش ۲۱۶ میلیارد ریال شاهد رشد ۷۶ درصدی در ارزش کالای قاچاق کشف شده هستیم.

غلامی بیان کرد: تردد کامیون‌های صادراتی در حال حاضر به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی انجام می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار