دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ایلام:
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ایلام گفت: در تمامی دادگستری‌های شهرستان‌های ایلام، یک شعبه‌ ویژه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 30 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود حاتمی اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌ی بین دادستان کل کشور و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور شعبه‌ ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در هر یک از دادگستری‌های شهرستان‌های ایلام در راستای حمایت عملی از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شده و با تشکیل این شعب، اگر کسی در مسیر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دچار خسارت و تضرر شود، ضمن حمایت قضایی، دستگاه‌های حمایتی نیز این اقدام و امر وی را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

وی تشکیل تشکل‌های متعدد مردمی را یکی از راه‌های اصلی همیاری مردم با ستاد امربه‌معروف دانست و افزود: کمک به تمام دستگاه‌هایی که حفظ قانون و پیگیری مشکلات مردم در آنها، به رفع مشکلات جامعه می‌انجامد از برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تصریح کرد: در بعضی از جاها در خصوص فرهنگ‌سازی ضعیف عمل کرده‌ایم که باید عناصر فرهنگ‌ساز و متصدیان امر فرهنگ را در این حوزه تقویت کنیم، مخصوصاً با آموزش صحیح فرزندان‌مان در دوره‌های متعدد تحصیلی؛ حتی ضروری است که در دوره‌ مهد کودک به آنان قانون‌مداری و رعایت بیت‌المال و دست‌پاکی را بیاموزیم.

حاتمی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اجرایی متولی امر حجاب و عفاف هستند،گفت: ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر در سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان دستگاه‌های اجرایی و دختران جامعه را آموزش داده است و در فضای مجازی به‌صورت برخط و غیربرخط آموزش آنها همچنان تداوم دارد، به‌گونه‌ای که ۲۰ نفر از آنها به‌عنوان مربی کشوری برگزیده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ازمنکر در ۱۸ عرصه از جمله مبارزه با فساد مالی و تبعیض دارای تشکل است، مطرح کرد: طلاق و خودکشی از مشکلات اصلی این استان هستند و بسیاری از اختلافات خانوادگی منجر به طلاق نتیجه عدم ورود افراد دلسوز به تصمیم‌گیری‌ها است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، بریدن دست زیاده‌خواهان و مفسدان از بدنه تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی را بسیار مهم خواند و گفت: گشت ارشاد مسئولان از برنامه‌های آتی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار