رئیس فدراسیون ورزش همگانی از احیای رشته ورزشی فوتبال گل‌کوچک توسط این فدراسیون در محلات پایتخت و برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین رقابت ورزشی فدراسیون ورزش همگانی در سال ۱۴۰۲ را به برگزاری رقابت‌های بزرگ گل‌کوچک اختصاص می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 01 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،  علی خلیلی امروز در جلسه مجمع انتخاباتی هیئت همگانی استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: فدارسیون به دنبال این است که با برپایی مسابقات مینی‌فوتبال و اجرای طرح گذرگاه ورزش به توسعه ورزش همگانی بین همه اقشار کمک کند.

وی تفکیک رشته آمادگی جسمانی از ورزش همگانی را علت کاهش درآمد‌های فدراسیون ورزش همگانی دانست و اضافه کرد: با این حال این کار یک حسن هم داشت و موجب شد که در آمادگی جسمانی با تمرکز بیشتری کار‌ها پیگیری شود.

خلیلی با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی الزاماً همه رشته‌های پرطرفدار دارای مسابقات المپیکی و آسیایی نیستند، گفت: یکی از این رشته‌ها رشته «فریزبی» است که در ایران صاحب یک انجمن تخصصی و پرجمعیت هم هست و باید برای توسعه ورزش عمومی و همگانی به چنین رشته‌هایی توجه کنیم و یکی از این رشته‌های پرطرفدار «گل‌کوچک» است.  

وی از احیای رشته ورزشی فوتبال گل‌کوچک توسط این فدراسیون در محلات پایتخت و برخی نقاط کشور خبر داد و افزود: در همین راستا بنا داریم بزرگ‌ترین رویداد و رقابت ورزشی فدراسیون ورزش همگانی در سال ۱۴۰۲ را به برگزاری رقابت‌های بزرگ گل‌کوچک اختصاص دهیم. سال قبل هم رقابت‌های بزرگ گل‌کوچک را با حضور ۴۱ هزار تیم ورزشی برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتظارات فدراسیون از هیئت‌های جدید همگانی در استان‌ها گفت: یکی از این انتظارات احیا، ترویج و توسعه ورزش‌ها و بازی‌های بومی، سنتی و محلی است و باید از این اهرم تا جای ممکن برای افزایش سرانه ورزش مردم بهره گرفت.

خلیلی افزود: بعضی از رشته‌های حوزه ورزش همگانی هم از پتانسیل بالایی برای مدال‌آوری در رقابت‌های حرفه‌ای ملی و بین‌المللی برخوردار هستند که باید در این حوزه هم هیئت‌های ورزش همگانی استان‌ها به ویژه استان قزوین پای کار باشند و هیئت استانی جدید در قزوین انتظار داریم که به جایگاه قوی گذشته این استان برگردد.

لزوم توسعه ورزش یوگا در استان قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه ورزش همگانی هنوز در سبک زندگی روزمره مردم ساری و جاری نشده است، گفت: هیئت ورزش همگانی استان قزوین باید این هدف را برای خود تعریف کند که هر ساله به طور میانگین ۱۰ درصد به افرادی که در برنامه‌های ورزش همگانی شرکت می‌کنند، اضافه شود.

عباس علائی‌مقدم رساندن حداقل زمان ورزش مردم شهرنشین استان قزوین به روزی ۴۰ دقیقه را یکی از اهداف ابتدایی ورزش همگانی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه چهره‌های اقتصادی توانمند استان در هیئت‌رئیسه جدید عضو شده‌اند و هیئت‌رئیسه هم مجری نیست، بنابراین انتظار داریم تا با اعتبار بالای هیئت‌رئیسه شاهد درخشش هیئت همگانی استان قزوین باشیم.

وی ادامه داد: قزوین در روز گذشته با برگزاری جشنواره‌های پیاده‌روی که ۲۰۰ هزار نفر در آن مشارکت می‌کردند، به قطب ورزش پیاده‌روی در کشور تبدیل شده بود و با توجه به تعطیل شدن این جشنواره‌ها در دوره ۳ ساله همه‌گیری کرونا باید دوباره این جایگاه احیا شده و به قزوین برگردد.

علائی‌مقدم با تأکید بر لزوم توسعه ورزش یوگا در استان قزوین تصریح کرد: اماکن آموزشی و مذهبی از جمله دانشگاه، مدرسه و مسجد باید به محلی برای ورزش همگانی تبدیل شوند و باید با توسعه ورزش همگانی روحیه شادابی و نشاط بین اقشار مختلف اجتماعی انتقال پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از آمادگی شهرداری قزوین برای برگزاری همایش پیاده‌روی خبر داد و گفت: در کنار این همایش می‌توانیم میزبان جشنواره‌ها و رقابت‌های بزرگی در حوزه ورزش همگانی باشیم.

وی یادآور شد: مجمع عمومی هیئت همگانی استان قزوین هر سال یک‌بار برگزار می‌شود که در این مجمع عمومی برنامه یک‌ساله هیئت همگانی مورد بحث، بررسی و در نهایت تصویب قرار می‌گیرد و هیئت باید بر اساس تقویم سالیانه‌ای که در مجمع تصویب کرده‌ایم، برنامه‌های مختلف خود را با ترتیب و نظم اجرایی سازد.

علائی‌مقدم همچنین از عبدیان رئیس جدید هیئت ورزش همگانی استان قزوین خواست که در فعال‌سازی کمیته‌های کارکنان دولت، گردشگری و اوقات فراغت این هیئت به صورت ویژه به اداره‌کل ورزش و جوانان کمک کند.

برچسب ها: قزوین ، گل‌کوچک ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار