استاندار ایلام
استاندار ایلام بیان داشت : ۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه گرمسیری سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 03 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در خصوص سفر ریاست‌جمهوری به استان  افزود :سامانه گرمسیری یک ابرپروژه در ایلام است که ۱۷ کیلومتر کانال با قطر پنج متر در این طرح انجام شده است.

وی گفت  : ۹۵ کیلومتری از ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری طرح انجام شده و به زودی ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان مشروب می شوند.

بهرام نیا ادامه داد :مشکلات در استان وجود دارد ولی دولت تلاش می کند زیرساخت های استان را توسعه دهد.

وی مطرح کرد  : ۲۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که بعضی از آنها ۲۰ سال است تکمیل نشده اند که در این دولت پنج ایستگاه تکمیل شده اند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : احداث ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان ایلام با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه مدیران به صورت مداوم در معرض ارزیابی قرار دارند، گفت:  به  هیج مدیری چک سفید امضا داده نشده است ،چنانچه مدیری در ارزیابی نمره مورد نظر را کسب نکند ،تغییر خواهد کرد. 

وی  با اشاره به اینکه رئیس جمهور به استان ایلام هفته آینده سفر می کنند ادامه داد : رئیس جمهور توجه جدی به ایلام دارند و بدون شک این سفر منشا برکت بسیاری خواهند داشت

استاندار ایلام تاکید کرد: رسانه های چشم بینا مردم هستند رسانه باید با یک هدف واحد در قالب یک هم گراهی و خرد جمعی در مسیر توسعه استان قدم برداریم. 

وی بیان داشت: در استان ایلام مشابه استان های دیگر قطعا مشکلات، کمبود ها در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی با تفاوت از هم وجود دارداما در استان ایلام به تبع آن که درگیر 8سال جنگ دفاع مقدس و میزبانی از رزمندگان کشور با استفاده از زیرساخت های استان که باعث تخریب شد.

بهرام نیا گفت: بدنبال آن 16سال استان ایلام از توسعه دچار عقب ماندگی شده است و بر هیچ مسئولی این واقعیت ها پوشیده نیست و دولت های مختلف با نگاه های متفاوت آمدن و بخشی از زیر ساخت تکمیل و اجرا شده است.

وی یادآور شد:  دولت سیزدهم به عنوان یک خدمتگزار در مقام مقایسه با دولت های گذشته در استان ایلام کار های بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

استاندار ایلام افزود:تنها  در حوزه راهداری استان از سال گذشته تا کنون 1300میلیارد تومان  در این حوزه هزینه شده است. 

بهرام نیا بیان داشت: 1200میلیارد در حوزه اربعین از سال گذشته تا اکنون هزینه شده است و اعتبار اربعین سال جاری به میزان 508میلیاردتومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اربعین و سفر رییس جمهور باید مدیریت شود و نباید تحت شعاع هم قرار گیرند افزود: کسی منکر کمبود ها و مشکلات نیست اما در دولت سیزدهم تلاش شده از آنها کاسته شود تمام انرژی ما در اتمام پروژه نیمه تمام است.

بهرام نیا گفت : مردم و رسانه های استان باید آماده سفر رئیس جمهور باشند، این سفر فرصت بی نظیری برای توسعه و نشاط اجتماعی در استان است.

وی افزود : ساخت خانه عالم در روستاها، انجام فعالیت های فرهنگی برای نشاط اجتماعی، ساخت پارک و امکانات ورزشی در دستور کار مسئولان استان ایلام قرار دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : در سفر رئیس جمهور طرح های تاثیرگذار در زندگی و معیشت مردم مطرح خواهند شد، چراکه مردم استان ایلام در طول دفاع مقدس و اربعین هویت واقعی خود را نشان داده اند.

وی گفت :  پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از طریق ارزش افزوده نفت و گاز به شهرداری های تزریق و بخشی از مشکلات شهرداری های استان را حل کرد و امیدواریم امسال این اعتبارات افزایش یابد./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار