معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: در سال ۱۴۰۲ چهارده برنامه برای کاهش آسیب های اجتماعی در ایلام تدوین شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 06 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در دیدار با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، گفت: در سال ۱۴۰۲ چهارده برنامه برای کاهش آسیب های اجتماعی و برخی از جرایم تدوین شده که به صورت جدی جهت عملیاتی کردن آن پای کار هستیم.

وی افزود: با استناد به آمار‌های سال‌های گذشته ایلام، خودکشی، طلاق و اعتیاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راس هرم ۱۰ آسیب برتر استان قرار دارند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه این سه محور به صورت ویژه مورد توجه مجموعه پیشگیری استان ایلام قرارردارد خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف این برنامه‌ها این است که بتوان باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم شد و در این راستا باید از توان همه دستگاه های اجرایی مربوطه استفاده کرد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه، با اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در سه ماهه اول سال جاری از ده جرم اول استان تعداد نه جرم با کاهش ورودی مواجه بوده اند، تصریح کرد: یکی از اهداف سند تحول قضایی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان است که خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری این موضوع محقق شده است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان با فعالیت های خود در زمینه حمایت از نیازمندان و محرومان نقش بسیار مثبتی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام افزود: محرومیت زدایی ها و حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام استان ازنیازمندان قابل تقدیر است و باید گفت این نهاد به خوبی به وظیفه خود در حوزه اجتماعی جامه عمل پوشانده است.

وی گفت: با توجه به وجود معاونت اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان امام از توان و ظرفیت این نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در استان استفاده خواهیم کرد و آماده هرگونه همکاری هستیم.

طی سال گذشته آمار جرائم نیروهای مسلح در این استان کاهش یافته  است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار