مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار داشت : احداث ایستگاه هواشناسی فرودگاهی در کنار برج مراقبت فرودگاه شهدای ایلام یکی از نیازهای ضروری استان محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 15 August 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ نادری زرنه گفت : به منظور افزایش سلامت و ایمنی پرواز، دریافت تجهیزات جدید از سازمان هواشناسی درخواست شده است.

وی افزود : تامین تجهیزات برای راه اندازی ۲ ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در شهرستان های تازه تاسیس هلیلان و چوار انجام گرفته است.

نادری زرنه ادامه داد : همچنین  راه اندازی  ایستگاه هواشناسی سیار بسته به تجهیزات مورد نیازش به ۳۵ تا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی مطرح کرد :  یکی از برنامه های هواشناسی تبدیل ایستگاه های اقلیم شناسی سنتی بلاوه تره و پهله و ایستگاه باران سنجی مورموری به اقلیم شناسی خودکار است که در این تغییرات شاخص ها و پارامتر داده ای شامل دما، سمت و سرعت باد، بارش و رطوبت به صورت آنلاین در این ایستگاه های خودکار ثبت و مخابره می شود.

مدیرکل هواشناسی ایلام افزود : با خودکار شدن این ایستگاه ها ، داده های جمع آوری شده در هنگام بروز بارش ها در سریع ترین زمان ممکن به مدیران ارشد استان برای اتخاذ تصمیم گیری های لازم ارسال می شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار