سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ خانه فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی استان تشکیل شده است، گفت: روند تشکیل خانه‌های فرهنگ کار با همکاری کارفرمایان واحدهای تولیدی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 15 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، سید فرهاد ناصری نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موفقیت هر واحد اقتصادی به تلاش کارگران و بهره‌وری تولیدات آن وابسته است، اظهار کرد: اگر فرهنگ کار و نیروی انسانی نهادینه شود به طور قطع گام‌های بلند در جهت رشد تولید برداشته خواهد شد و در نهایت شاهد رونق و توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وی بیان کرد: ایجاد بستر لازم در راستای ارتقاء مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره‌وری، روحیه کار جمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی در محیط‌های کار ضروری است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: راه‌اندازی خانه فرهنگ کار در واحد‌های اقتصادی لرستان امری مهم و حیاتی است.

ناصری نیا با اشاره به اینکه خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که مؤلفه‌های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن را رصد می‌کنند، گفت: خانه‌های فرهنگ کار پل ارتباطی قوی و دو سویه میان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارخانجات هستند.

وی بیان کرد: خانه‌های فرهنگ کار در حوزه آسیب شناسی و پایش مدوام مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ کار، بسترسازی آموزشی و ترویج برنامه‌های مربوط به آن در بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ خانه فرهنگ کار در واحد‌های اقتصادی استان تشکیل شده است، گفت: روند تشکیل خانه‌های فرهنگ کار با همکاری کارفرمایان واحد‌های تولیدی ادامه دارد.

به گفته ناصری نیا خانه‌های فرهنگ کار در واحد‌های کارگری بالای ۵۰ نفر کارگر، راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیرو‌های بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالا‌های داخلی و کمک در ایجاد فضای با نشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار