مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به ۳ روستا ، ۳۰ واحد تولیدی ؛ صنعتی ؛ ایستگاه CGS دوم سیروان افتتاح و ایستگاه CGS دوم ایلام نیز کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 16 August 2023

۳۳ روستا و واحد صنعتی در هفته دولت امسال گازدار می شودبه گزارش تابناک ایلام؛ محمود کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان بمناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت : این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون طرح گازرسانی به ۲۰ روستا در دست اجرا دارد که در هفته دولت و دهه فجر به اتمام می رسند و همچنین ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان نیز گازدار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان تاکنون پنج هزارو ۸۱۲ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار داشت: در این مدت ۱۲۳ هزارو ۶۷۸ انشعاب نصب و ۲۰۸ هزارو ۸۹۳ اشتراک پذیری در اقصی نقاط استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه همه شهرها و ۵۶۶ روستای استان گازدار هستند،تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز با اشاره به اینکه از ابتدای شروع گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون ۱۲ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار شده اند، تصریح کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی،نصب ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و گازرسانی به یکهزارو و ۲۹۷ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

رسانه های استان همیار شرکت گاز ایلام در پیشگیری از بروز حوادث گازی باشند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه رعایت نکات و الزامات ایمنی در مصرف گاز برای مشترکین در تمام طول سال الزامی است،گفت: اهالی رسانه های استان شامل صدا و سیما، خبرگزاری ها، پایگاههای خبری، رسانه های سراسری و محلی و فضای مجازی استان می توانند با انتشار پیام های پیشگیرانه و کلیپ های صوتی و تصویری از حوادث گازی در سطح استان جلوگیری کنند.

کشاورز با قدردانی از تلاش های خبرنگاران استان در پیشگیری از وقوع حوادث گازی در مناطق شهری و روستایی استان، افزود: علیرغم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از روش های مختلف به شهروندان و اعلام هشدارهای فراوان این شرکت مبنی بر عدم استفاده از وسایل غیر استاندارد و رعایت نکات ایمنی، متأسفانه برخی از مشترکین به این موضوع مهّم توجه نمی‌کنند.

وی به عوامل نشت گاز خانگی و هم چنین مونوکسید اشاره و اظهار داشت:استفاده از بخاری گاز‌سوز غیر استاندارد، نشت از شیلنگ گاز بدلیل پاره‌گی، عدم نصب درپوش در خروجی لوله‌ها و شیرهای گاز، نقص در عملکرد بست یا استفاده از بست‌های غیر استاندارد و سیمی در محل اتصال شیلنگ، از عوامل مهم نشت گاز در منازل مسکونی، تجاری و صنعتی بوده است.

کشاورز با اشاره به اینکه عوامل کاهش دهنده حوادث در اختیار شرکت‌های گاز استانی نیست، ادامه داد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت و ساز، عدم الزام بازرسی توسط ناظرین سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید، فروش و اجاره اماکن، فرهنگ عمومی و میزان آگاهی شهروندان و مصرف کنندگان گاز طبیعی در عدم توجّه به توصیه های ایمنی از جمله عوامل مهّم در بروز حوادث ناشی از گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه در سال گذشته تاکنون اکثر رسانه های نوشتاری و دیداری برای پیشگیری از وقوع حوادث گازی با این شرکت همکاری خوبی داشته اند،گفت: شرکت‌ گاز استان ایلام در کنترل این گونه شاخص‌ها هیچگونه نقشی ندارد و منحصراً پایش و تزریق ماده بودار‌کننده مرکاپتان برای تشخیص بوی نشت گاز را بر‌عهده دارد که فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص ها اقدام نموده است و در آینده نیز در دستور کار کارکنان شرکت خواهد بود.

یک شهر و ۶۲ روستای ایلام در طول ۲ سال گذشته تاکنون گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت:از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و ۶۲ روستا در اقصی نقاط استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

محمود کشاورز به گازرسانی مناطق شهری و روستایی استان ایلام در طول ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: این روستاها شامل ۴ روستا در آبدانان، یک روستا در ایلام، یک روستا در ایوان، ۶ روستا در چرداول، ۲ روستا در چوار، ۳ روستا در دره شهر، ۱۶ روستا در دهلران، ۲ روستا در سیروان، یک روستا در مهران، ۶ روستا در ملکشاهی، ۲۰ روستا در هلیلان و همچنین شهر پهله از توابع شهرستان دهلران بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در اقصی نقاط استان انجام شده است، اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ هزارو ۶۳۹ علمک در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱ هزارو ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است، تصریح کرد: گازرسانی به یک جایگاه CNG، نصب و راه اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار ، ایستگاه میترینگ اندازه گیری و همچنین ۲ شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

کشاورز با بیان اینکه در راستای تحقق نامگذاری امسال و سال گذشته گازرسانی به صنایع استان توجه ویژه ای شده است، تأکید کرد: در طول ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۴۲ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان ایلام گازدار شده است.

وی گفت: از ۶۳۷ روستای استان هم اکنون ۵۶۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و در حال حاضر ۱۷ روستا در دست اجرا است، ۱۳ روستا در دستور کار گازرسانی قرار دارند و ۳۷ روستای دیگر فاقد توجیه گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان ایلام در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۸ روستای استان شامل طلور آبدانان، هرقروش چرداول،بانروشان مهران،قرجیلیگان و انجیر ملکشاهی، فرخ آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران در همان سال کار گازرسانی این روستاها به اتمام رسید و هم اکنون مردمان این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول اشاره کرد و افزود: تکمیل گازرسانی و علمک گذاری به دو شهر میمه و پهله در سال ۱۴۰۰ به انجام رسید و مردم عزیز این مناطق هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام تحت عنوان "گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام شود"، اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را بصورت رایگان انجام داده است.

کشاورز به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان" گازرسانی به ۲ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۰" اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۲ روستای بالا دشته و گراب از توابع شهرستان هلیلان در همان سال عملیات گازرسانی به آنها انجام شد و گامی در راستای محرومیت زدایی این مناطق برداشته شد.

وی دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان"گاز رسانی به ۱۰ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۱" اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان شامل پیازآباد، بان لکان، پیامن سفلی، علیا و وسطی، تورم ، رودبره،سرچلوسکان سفلی و علیا، گاودول به پایان رسیده و پیمانکار در حال نصب انشعاب علمک برای منازل این روستا ها بوده و انجام عملیات اجرایی گازرسانی به سایر روستاها با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

کشاورز با بیان اینکه ۵ مصوبه قبلی رئیس جمهور و هیأت دولت به ایلام در دور اول در این شرکت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است، افزود: شرکت گاز استان ایلام د۳۳ روستا و واحد صنعتی در هفته دولت امسال گازدار می شودر زمینه های مختلف گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنایع استان و همچنین در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی موفق بوده بطوری که رضایت نسبی آحاد مختلف مردم در این زمینه ها فراهم شده است.

محمود کشاورز افزود: در هفته دولت امسال ۳ روستای کاور توره طاق و هاویان از توابع دهلران ، بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی و ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی از جمله نیروگاه صبا یک دهلران، ۲ کارخانه آجر، کارخانه آسفالت و صنایع کوچک و غیره گازدار خواهند شد.

وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد روستا، صنایع و ایستگاه CGS دوم سیروان بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: ایستگاه CGS دوم سیروان برای تأمین گاز پایدار مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان و تأمین فشار مناسب گاز برای کارخانه سیمان ایلام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کشاورز از کلنگ زنی ایستگاه CGS دوم ایلام در هفته دولت خبر داد و گفت: این ایستگاه به منظور تأمین گاز پایدار شهر ایلام و انجام پدافند غیرعامل برای مواقع بحرانی و اضطراری و به جهت جلوگیری از قطع گاز کلنگ زنی خواهد شد که برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود./م

یشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار