معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: در سه ماهه اول سال جاری از ۱۰ جرم اول استان تعداد ۹ جرم با کاهش ورودی همراه بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 22 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در سه ماهه اول سال جاری از ۱۰ جرم اول استان تعداد ۹ جرم با کاهش ورودی مواجه بوده اند.

وی افزود: یکی از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان و همچنین یکی از اهداف سند تحول قضایی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان است که خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری این موضوع محقق شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: تنها جرم توهین به اشخاص عادی ۲/۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و بقیه ۹ جرم اول استان کاهش داشته‌اند به طوری که سرقت مستوجب تعزیر ۳۲/۱- درصد، ضرب و جرح عمدی ۶/۸- درصد، تهدید ۹/۱- درصد، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف رانندگی ۱۴/۵- درصد، کلاهبرداری ۱۱/۸ - درصد، تخریب ۱۲/۸- درصد، تهدید به قتل ۲۰/۶ - درصد، افترا ۶- درصد و مزاحمت تلفنی ۸/۳ - درصد کاهش نسبت به سه ماهه اول سال قبل را نشان می دهد.

قمری یادآور شد: در مورد آسیب‌های اجتماعی اولویتی استان که شامل خودکشی، طلاق و مواد مخدر است، در سه ماهه اول سال جاری آسیب خودکشی تغییری نداشته و طلاق از ۲۲۶ مورد به ۱۸۷ مورد در سه ماهه اول سال جاری رسیده که کاهش ۱۷/۳- درصدی را نشان می دهد.

با توجه به اینکه آمار جرائم در استان ایلام روند کاهشی داشته با اقدامات فرهنگی باید این کار همچنان ادامه داشته باشد تا سایر جرائم هم کاهش یابد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار