نشست خبری استانداری کردستان به مناسبت هفته دولت
استاندار کردستان در نشست خبری بمناسبت هفته دولت : اولویت ما اتمام پروژه هایی است که برای بهره‌برداری های سیاسی و اهداف خاص دیگر ناقص افتتاح و بر زمین ماند
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 25 August 2023

عصر امروز جمعه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲، دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در فاصله‌ای کمتر از چند روز از روز خبرنگار در نشستی شفاف، دوستانه که با حاشیه های شیرین خاص رسانه ای هم همراه بود، با تدبیر دکتر احسان درویشی مدیرکل حوزه استاندار کردستان میزبان نمایندگان افکار عمومی استان کردستان بود .

دکتر اسماعیل زارعی کوشا ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و تبریک این هفته به تشریح برنامه های این هفته در کردستان پرداخت .

استانداری که خود از خانواده رسانه است گفت : اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمامی است که از گذشته به نفع برخی افراد یا جریانات سیاسی و یا احزاب مختلف بدون در نظر گرفتن نفع عموم مردم با بهانه فاز اول و چندم افتتاح شد اما جز خاک خوردن آنان چیزی عاید مردم استان نشد .
این مقام مسئول افزود در سایه این سیاست اتمام پروژه های نیمه تمام دولت، پروژه‌ای جدید مگر از سر اجبار و توجیه داشتن کلید نخورده است .

زارعی کوشا گفت دولت مردمی پروژه های آماده را به بهانه افتتاح معطل نکرده است و برای گرفتن صرفا عکس های یادگاری کام مردم را از حلاوت به بهره برداری پروژه های زیرساختی و توسعه‌ای محروم نکرده است.
وی ادامه داد این هفته به واسطه محدود بودن از لحاظ زمانی تمامی پروژه ها را با گرفتن مراسم افتتاح رسما اعلام نمیکنیم هرچند در حال حاضر این پروژه ها در خدمت مردم فعال هستند و مورد استفاده شریف مردمان استانم هستند و برای این موضوع دلیل دیگری هم داریم و آن هم آوردن مقامات ارشد کشور به استان برای افتتاح و گرفتن امتیازات دیگر است ‌.
استاندار کردستان گفت بیش از ۵۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح می‌شود و در هفته دولت امسال ۵ هزار و ۶۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح می‌شود.
اسماعیل زارعی کوشا ترافیک سفر مقامات ارشد کشوری به استان را نسبت به قبل قابل توجه خواند و افزود از هر موقعیتی برای آوردن مقامات ارشد کشوری استفاده‌ و در صدد فراهم کردن مقدمات سفر مجدد ریاست محترم جمهور به استان هستیم

استاندار کردستان گفت اگر چه جزو آخرین استان هایی بودیم که میزبان سفر ریاست محترم جمهور بودیم اما از لحاظ بودجه‌ای که هیات دولت برای استان در نظر گرفته بودند از ۷ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار میلیارد تومان جهش داشتیم و در بودجه سنواتی نیز از رتبه ۲۴ به رتبه دهم کشور ارتقا یافتیم

دکتر زارعی کوشا در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک کردستان در خصوص وضعیت توسعه زیر ساخت های گردشگری و تلاش برای ثبت جهانی اورامان و غار کرفتو توضیحاتی ارائه کرد و با تلاش های صورت گرفته در بحث اراضی مرز باشماق گفت اصلی ترین و بزرگترین کار باید معرفی باشد که کنگره عظیم اربعین که کردستان توفیق میزبانی آن را دارد یکی از این دست آورد های بزرگ است چرا که در قبل ها در اوج ماه های مسافرت ها مریوان تا یکصد هزار نفر گردشگر داشته اما امروز رکورد بیش از یک میلیون نفری را هم در کارنامه داریم


استاندار جوان و موفق کردستان افزود جز به مردم، خون شهدا و آنقلاب به کسی دین و وابستگی ندارم قرار نیست هرچه که گفته می شود یا دیگران شاید به نام دفاع از من انجام دهند به حساب بنده نوشته شود و از حق مردم ذره ای کوتاه نخواهم آمد و منافع مردم صبور کردستان را فدای برخی دخالت ها و زیاده خواهی های غیر معقولانه نخواهم کرد .

دکتر زارعی کوشا گفت بازهم تکرار میکنم رسانه های کردستان، جزو نجیب ترین و موفق ترین رسانه های کشور هستند و این را با جرائت می گویم از نقد سازنده نه تنها دلگیر نمیشوم بلکه حقایقی برایمان در نحوه مدیریت آشکار میشود که قدردان رسانه های منصف هستیم .

استاندار کردستان همچنین از شفافیتی که وعده کرده بود در حضور نمایندگان افکار عمومی کردستان رو نمایی کرد .
سامانه نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران استان کردستان که به صورت اولیه در این نشست رسانه رونمایی که به صورت رسمی در شورای اداری رونمایی میشود که تمامی اطلاعات کامل مربوط به مدیران از زمان انتصاب، اطلاعات شخصی از جمله مدرک تحصیلی، نوع استخدام، محل تولد و اطلاعات تکمیلی دیگر در آن بارگذاری شده است

وعده شفاف سازی استاندار کردستان در حضور نمایندگان افکار عمومی اعلام شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار