کد خبر: ۱۱۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸ 26 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 04/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
کلاهبرداری و سرقت اینترنتی 3 میلیاردی در ساری
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان مازندران از بازداشت متهم به کلاهبرداری و سرقت اینترنتی 3 میلیاردی در "ساری" خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی شهروند در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند، رد متهم اصلی این پرونده را در یکی از زندان های تهران شناسایی کنند که با تلفن همراه در اختیار اقدام به برقراری تماس تلفنی با بیرون از زندان می کرد.
رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: متهم که با برقراري ارتباط تلفني با شهروندان به بهانه برنده شدن آنان در قرعه کشي برنامه های رادیویی، اطلاعات اينترنت بانک آنان را سرقت و از حساب های بانکی این افراد به صورت غیرقانونی برداشت می کرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی به همراه همدستش دستگیر شد.
سرهنگ خورشاد، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به خرید طلا و جواهرات با وجوه سرقتی به ارزش 3 میلیارد ریال از سطح استان های البرز و تهران اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
رئیس پلیس فتای مازندران در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی و درگاه های اینترنتی باشند و به محض مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره 09638 اعلام کنند.
------------------------------------------
دستگیری سوداگران مرگ در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف انواع مواد مخدر و دستگیری 5 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشريخ اين خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود موادمخدر به شهرستان میاندورود توسط 2 قاچاقچی مواد مخدر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و در عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ راست خدیو از کشف 6 کیلو و 255 گرم انواع موادمخدر از متهمان خبر داد و با بیان داشت:  در این ارتباط 5 عامل افیونی دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.
وی از تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی خبرداد و در ادامه گفت:  مبارزه با پديده شوم مواد مخدر، به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ و سر منشأ اكثر ناهنجاری‌های اجتماعی بوده كه مبارزه با آن نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با مجموعه انتظامی است.
سرهنگ راست خدیو با تاکيد بر تعامل و همکاري آحاد جامعه با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از مردم خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي و برخورد با بر هم زنندگان نظم و امنیت ياري کنند.
------------------------------------------
دستگیری 2 مخل نظم و امنیت عمومی در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری 2 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی که موجب رعب و وحشت شهروندان شده بودند خبر داد.
سرهنگ "علی داداش تبار"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر درگیری تعدادی اراذل و اوباش، ایجاد مزاحمت و تخریب شیشه خودروی شهروندان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت و عمومی ، در يک عمليات اطلاعاتي و پليسي متهمان 2 نفر از عوامل اصلی این درگیری را که با  ایجاد رعب و وحشت در  مردم از محل متواری شده بود شناسايي و دستگير کردند.
سرهنگ داداش تبار از کشف 2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 2 قیضه قمه  از متهمان خبر داد و تصرح کرد: این عاملان شرارت و ناامنی  پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی آمل در پایان با تاکید بر این که پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناامنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.
------------------------------------------
دستگیر سارق دوچرخه ها در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق دوچرخه با 9 فقره سرقت خبرداد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در یکی از محلات شهرستان ساری، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران کلانتری 13 قرار گرفت.
وي افزود: مأموران با انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه پليسي و بررسي هاي ميداني، عامل اين سرقت ها را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي ضربتي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساری ادامه داد : متهم در تحقيقات انجام شده تاکنون به 9 فقره سرقت دوچرخه در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده در پاياناز عزم قاطع پلیس در برخورد با سارقان و عاملان ناامنی در آن شهرستان خبرداد و و از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در حفظ و نگهداري اموال رعايت کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوک، موضوع را سريعاً از طريق تماس با شماره تلفن110به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری4 سارق اماکن خصوصی و کشف 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران دایره تجسس کلانتری 11شهرستان با انجام اقدامات پلیسی، 4سارق را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده  تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
کشف 2 و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در بهشهر
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 2 تن و 500 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از ازخودروی نیسان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور مقابله با قاچاق چوب و فراورده های جنگلی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 12 خلیل شهر قرار گرفت.
وی افزود: با اجرای طرح مراقبتی، ماموران موفق به شناسایی یک  قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند و با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی، در عملیاتی ضربتی و غافگیرانه متهم را در ایست و بازرسی این شهرستان دستگیر کردند.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهم  2 تن و 500 کیلوگرم چوب قاچاق، فاقد هرگونه مجوز برداشت کشف شد.
سرهنگ ابراهیمی ، با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف خودروی سرقتی در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف خودروی مسروقه و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر گفت: در پي اجرای طرح پیشگیری از سرقت، مأموران گشت پلیس آگاهی در حین گشت زنی به یک خودروی پراید مشکوک شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه افزود: پس از استعلام بعمل آمده، خودروی موصوف که دارای سابقه سرقت از شهرستان قائم شهر بود در اقدامی عملیاتی از سوی ماموران متوقف شد.
وی از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت:  متهم ضمن اعتراف  به سرقت خودرو،  پس از  تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ اکبری در پايان تصریح کرد: شهروندان خودروهای خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز و در صورت مداجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری 2 سارق منزل در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 2 سارق سابقه دار منزل و کشف 8 فقره سرقت منزل به همراه اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران  قرار گرفت .
وی ادامه داد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2سارق حرفه ای و سابقه دار منزل در این ارتباط شدند و طی هماهنگی با مرجع  قضایی در اقدامی ضربتی متهمان را دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه  از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی شامل تلویزیون ،فرش ، لوازم برقی و ... از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به 8 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان در پایان از شهروندان خواست: در زمان ترک منزل اقدامات ايمني و پيشگيري از سرقت را رعايت كنند و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک افراد ناشناس در محدوده محل سکونت خود مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
اعتماد به نفس
نوجوانانی که اعتماد به نفس پایینی دارند معمولا الگوهای رفتاری خاصی را از خود نشان می دهند ... .
داشتن اعتماد به نفس در نوجوانی یعنی باور داشتن به توانایی های خود، اعتماد به نفس باعث می شود که نوجوان احساس کار آمدی کرده و در موقعیت های مختلف بتواند توانمندی های خود را به کار بگیرد.
در مقابل، عدم اعتماد به نفس در نوجوانی ترس از شکست را در او ایجاد می کند و احتمال دست یابی به موفقیت ها را تا حد زیادی کاهش می دهد و کمبود اعتماد به نفس و نداشتن تصویر خوشایند در مورد ظاهر و سایر ویژگی های فردی در بسیاری ازموارد منجر به اختلال –رفتاری در نوجوانان می شود و آ ینده آن ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .
این مشکلات، زمانی شدیدتر می شوند که نوجوان در کودکی نیز دارای شخصیتی خجالتی و دوری گزین بوده باشد ادامه این روند باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت های نوجوان برای شکوفایی استعدادهایش است.
اعتماد به نفس، نقش مهمی در آینده  و زندگی شخص دارد .
روش های تشخیص پایین بودن اعتماد به نفس در نوجوانان:
*عاشق دیده شدن و تشویق دیگران هستند، مخصوصا والدین.
*به شدت کم رو و خجالتی اند.
*وابستگی افراطی به والدین دارند.
*از اظهار نظر و نظر دادن ترس دارند.
*از عملکرد و رفتار خود راضی نیستند.
*منفی بافی زیادی دارند.
*به شدت از اینده ترس دارند.
*زیاد فکر می کنند و خود را قبول ندارند.
این ویژگی ها مهمترین راه های شناخت پایین بودن اعتماد به نفس درنوجوان است.
نوجوانانی که اعتماد به نفس پایینی دارند معمولا الگوهای رفتاری خاصی را از خود نشان می دهند که از جمله مهم ترین آن عبارتند از :
*تمایل به گوشه گیری و انزوا .
*عدم برقراری چشمی مناسب با دیگران .
*به کار بردن اظهارات منفی در مورد خود هنگام گفت و گو .
*حرف زدن با صدای خیلی بلند و داشتن حالت پرخاشگری یا بلعکس داشتن تن صدای بسیار پایین.
*اجتناب از رفتن به موقعیت هایی اجتماعی و جمع های خانوادگی .
*احساس وابستگی افراطی به والدین .
*داشتن وضعیت بدنی خاص نظیر خم بودن شانه ها و پایین بیش از حد سر
عدم بر قراری ارتباط صمیمی و محبت امیز والدین با فرزند از ابتدای کودکی تا بزرگسالی و در نتیجه دوری فرزند از خانواده در سنین نوجوانی و لجبازی و انتقام جویی از والدین و پیش گرفتن رویه مخالف آنها در شکل گیری اعتماد به نفس افراد نقش مهمی دارد.
اعتماد به نفس به نوجوانان کمک می کند تا با چالش ها ، تردیدها، نارضایتی ها و فرازنشیب هایی که در زندگی پیش روی شان قرار خواهد گرفت با موفقیت روبه رو شوند.
روابط و احساسات ، فشارهایی که از طرف همسالان گریبانگیر نوجوان می شود ، رقابت و سطح توقعات خودش و دیگران ، همگی روی اعتماد به نفس نوجوان تاثیر می گذارند.
اعتماد به نفس به نوجوان کمک می کند اهدافش را پیگیری کند و آنها را به دست بیاورد، دوران جوانی اش را به شیوه ی مناسبی سپری کند، روابط بهتری برقرار کند و به فردی شاد با ذهنی قدرتمند تبدیل شود، بنابراین اعتماد به نفس نقش مهمی در زندگی یک نوجوان دارد..
اهیه کننده: نرگس رضازاده-  مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12بابلسر 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار