کد خبر: ۱۱۲۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 27 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 05/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
خانواده شهدا مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند
سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با مادر شهید "علی اکبر رضایی"،گفت: خانواده شهدا مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" به همراه مسئولان معاونت نیروی انسانی و مسئول امور شهدا و ایثارگران انتظامی استان با حضور در منزل شهید علی اکبر رضایی با مادر و خانواده این شهید گرانقدر فراجا در ساری دیدار کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در این دیدار ضمن عیادت از مادر پیر و بیمار این شهید گرانقدر با بیان اینکه خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی کردند، افزود: خانواده شهدا مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.
سردار مفخمی شهرستانی هدف از دیدار با خانواده شهدا را زنده نگهداشتن نام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و مقاومت در جامعه برشمرد و افزود: سرکشی از خانواده شهدا و پیگیری و حل مشکلات این عزیزان یک وظیفه و تکلیف بر عهده مسئولان است .
در پایان لوح سپاس و هدیه به مادر شهید علی اکبر رضایی اهدا شد .
------------------------------------------
جانبازان الگو و بقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند
سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با جانباز " ابراهیم مهدی نژاد" در "ساری"، گفت: جانبازان الگو و بقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در دیدار با جانباز "ابراهیم مهدی نژاد" در ساری، گفت: جانبازان و ایثارگران، الگوی استقامت و مروجان فرهنگ ايثار و ولايت مداري هستند.
وی امنيت امروز جامعه را ثمره خون پاك شهدا، جانفشاني جانبازان، صبر و استقامت آزادگان و ايثارگري رزمندگان اسلام دانست و افزود: جانبازان مظهر گذشت و نمونه‌هاي برجسته از ايثار و فداکاري هستند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: جانبازان سلامت خود را در راه امنیت صرف کردند و امروز رنج ها و دردهای خود را با صبر و بردباري تحمل مي کنند.
سردار مفخمی با اشاره به اينكه جانبازان و ايثارگران، مروجان فرهنگ ايثار و ولايتمداري در جامعه اسلامي هستند، گفت: شايسته است با تبعيت از اخلاق، منش و رفتار جانبازان كه الگوهاي استقامت، صبر و پايمردي هستند، بيش از پيش در مسير اعتلا، پيشرفت و توسعه ايران اسلامي در ابعاد مختلف گام برداريم.
------------------------------------------
کشف کلاهبرداری در سايت ديوار و شيپور
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان مازندران از کشف کلاهبرداری در سایت های فروش کالا دیوار و شیپور خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی مراجعه دو شهروند ساروی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه قصد خرید و فروش کالا یخچال و مایکروویو در سایت‌های شیپور ودیوار را داشته اند که مورد کلاهبرداری 6 میلیونی در دو مرحله قرار گرفته اند.
وی افزود : با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیس کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، وجوه کلاهبرداری شده از مالبختگان از طريق کيوسک بانک شهر و بانک ايران زمين به صورت کارت هديه و از طريق پايانه هاي فروشگاهي در سطح شهر تهران برداشت شده است.
رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد : با بررسي هاي فني و اطلاعاتی پلیس، محل فعالیت متهمان در استان تهران شناسايي و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ خورشاد با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی وکلاهبرداری اقرار کردند، افزود: متهمان که با انتشار آگهی خرید و فروش لوازم خانگی در سایت های شیپور و دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کردند، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .
سرهنگ خورشاد به شهروندان این است که ناآگاهانه وارد معامله بی اساس نشوند زیرا افراد سود جو این فضا را بعنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.
------------------------------------------
انهدام کارگاه تولید مخدر ماشروم در شهرستان نوشهر
سرهنگ داریوش مهدی زاده ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از انهدام کارگاه تولید قارچ ماشروم در شهرستان نوشهر خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داریوش مهدی زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و توزیع قارچ مخدر ماشروم توسط یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری سردسته این باند شدند.
سرهنگ مهدی زاده، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازرسی از محل فعالیت و تولید مواد مخدر توسط این افراد 40 کیلوگرم مواد مخدر ماشروم کشف کردند .
وی از دستگیری 2 نفر دیگر از اعضای این باند در ادامه این عملیات خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .
 ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با بیان این که این نوع قارچ سمی، نوعی مخدر توهم زاست که ضمن ایجاد اختلالات عصبی و روان پریشی موجب بروز اضطراب، بی قراری و لرز در افراد می شود بیان داشت: مواد مخدر ریشه اخلاق را درجامعه خشکانده و موجب تزلزل خانواده ها خواهد شد که برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همکاری آحاد جامعه با پلیس در مبارزه با این بلای خانمانسوز الزامی است.
وی در خاتمه با اشاره به این که قاچاقچیان مواد مخدر همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها و گمراه کردن جوانان و نوجوانان را دارند،  از مردم خواست: ضمن مراقبت صحیح از فرزندان خود در مبارزه با سوداگران مرگ و عاملان افیونی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .  
------------------------------------------
توقیف موتورسنگین 1300 سی سی قاچاق در محمودآباد
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از توقیف موتورسنگین خارجی قاچاق 6 میلیاردی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده " در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی یک موتورسیکلت سنگین خارجی "1300 سی سی هوندا" و فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
وی ارزش این موتورسیکلت توقیف شده را براساس نظر کارشناسان 6 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: موتورسیکلت مورد نظر به پارکینگ انتقال و راکب موتورسیکلت پس از تشکیل پرونده  به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
سوداگران مرگ در محور کندوان زمینگیر شدند
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري 2 نفر از عاملان تهیه و توزیع موادمخدر و کشف 3 کیلو و800 گرم موادمخدر در محور کندوان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی اکبر خسروی با اعلام اين خبر افزود: در پي کسب خبري مبني بر ورود مواد مخدر از محور کندوان چالوس توسط 2 عامل افیونی زن ومرد با یک خودروی پراید ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتي متهمان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، اظهار کرد: ماموران پس از هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه متهمان را در محور کندوان دستگير و در بازرسی از خودروی آنان 3 کیلو  و800گرم مواد مخدر تریاک کشف کردند.
سرهنگ خسروی در پایان با شاره به این که سوداگران مرگ سلامتی و شادابی جوانان، خانواده ها وآینده سازان جامعه را مورد تهدید قرار می دهند با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس، از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند .
------------------------------------------
توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در کلاردشت
سرهنگ مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از توقیف خودروی نیسان حامل یک و نیم تن چوب قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی اکبرنژاد در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری 11 حین گشت زنی در محورهای روستایی حوزه استحفاظی خود به یک خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن یک تن و 500 کیلو گرم چوب قاچاق که راننده خودرو بصورت غیر مجاز آن را از جنگل های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.
سرهنگ اکبرنژاد از تحویل چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت در پايان از عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
توصیه های پلیس راه برای زائران اربعین حسینی
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به تمهیدات ترافیکی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی زائران تاکید کرد .
سرهنگ "یدالله جهان تاب"، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان تیم های پلیس راه در محورها مستقر شده  و در راستای تامین نظم و امنیت محورهای مواصلاتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
رئیس پلیس راه استان مازندران با شاره به این که اغلب زائران کربلای معلی درسفر زیارتی اربعین حسینی ازاتومبیل های شخصی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ضروری است راندگان گرامی در ایام سفر نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی توجه جدی باشند.
وی به افرادی که قصد عزیمت با خودرو شخصی به سفر کربلا را دارند توصیه کرد:  قبل از شروع سفر حتما نسبت به انجام سرویس های بازدید و نگهداری خودروی خود در نمایندگی های مجاز اقدام کرده و از سلامت فنی خودرو خود مطمئن شوند .
وی همراه داشتن کارت وسیله نقلیه،گواهینامه رانندگی، بیمه نامه شخص ثالث معتبر وهمچنین کارت معاینه فنی معتبر را الزامی دانست و بیان داشت: زائرین اربعین حسینی از رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي  جدا اجتناب کنند و با استراحت کافي در توقف گاه هاي بين راهي و موکب های تعیین شده، سفرخود و همراهان را تضمين کنند .
رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به حجم تردد در محورهای مواصلاتی در مسیرهای  رفت و برگشت، تاکید کرد: رانندگان در برخورد با تراکم و ترافيک سنگين و یا نيمه سنگين، شکيبايي لازم را داشته باشند و ضمن رانندگي با صبرو حوصله از انحراف به چپ يا عبور از شانه سمت راست راه اجتناب نمايند.
------------------------------------------
کشف 6 فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق و کشف6 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در بیان این خبر گفت: در پی  وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیش آگاهی و کلانتری 11 سارق را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از آنان مقادیر قابل توجهی سیم برق وکابل مخابراتی سرقتی کشف کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان به 6 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
افزایش 41 درصدی کشف سرقت ها در حوزه پلیس پیشگیری
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به ارتقا عملکرد کلانتری ها و پاسگاه ها در تأمین امنیت ، از افزایش 41 درصدی کشف سرقت ها در استان طی پنج ماهه گذشته خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید محسن جعفری" در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت بین شهروندان، پیشگیری و کشف انواع سرقت، به عنوان یک اولویت در دستور کار کوپ ها قرار گرفته است.
وی از افزایش 41 درصدی کشف انواع سرقت توسط کوپ ها در استان مازندران طی 5 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در طی این مدت 68 درصد از سرقت های کشف شده در سطح استان  مربوط به پلیس پیشگیری بوده است.
سرهنگ جعفری در ادامه افزود: دراین بازه زمانی وقوع سرقت اماکن دولتی16 درصد،  مغازه 12درصد، منزل 10 درصد ، اماکن خصوصی 4درصد،  جیب بری 33 درصد با کاهش همراه بوده است.
وی در پایان با اشاره به افزایش 5 درصدی دستگیری سارقین در سطح استان ، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خاطر نشان کرد: تشدید طرح ها و اقدامات انتظامی در راستای برخورد با سارقان، به منظور تداوم امنیت پایدار و رضایتمندی مردم فهیم استن مازندران در دستور کار پلیس قرار دارد . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار