معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان هم اکنون از سوی سازمان مسوول در مرحله تهیه طرح جامع بوده و پس از تصویب وارد فاز احداث خواهیم شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 01 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی رحمانی با بیان این مطلب افزود: هم اکنون شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان سازمان مسوول در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان درحال تهیه طرح جامع بوده و این طرح باید بعد‌ها به تصویب شورای عالی مناطق ویژه و اقتصادی کشور برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون زمین در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: بعد از تصویب طرح جامع وارد فاز احداث و حصارکشی خواهیم شد و در اولویت نخست ساخت گمرگ و استقرار صنایع و واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی با هدف تجارت در این منطقه جانمایی می‌شوند.

رحمانی بر فعالیت تجارت خارجی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تاکید کرد و گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی صورت گرفته، ماموریت اصلی استان در منطقه ویژه اقتصادی استقرار واحد‌هایی است که بتوانند روی تجارت خارجی متمرکز شده و از تخفیف‌ها و معافیت‌های قانونی در منطقه ویژه بهره‌مند شوند.

این مسوول تصریح کرد: استان قزوین نمی‌خواهد مدلی مثل شهرک‌های صنعتی و یا کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی پیاده سازی کند، بنابراین با نگاهی نو و بر اساس ظرفیت‌های موجود تصمیم داریم که در اوضاع تجاری و بازرگانی استان تحولی عظیم صورت پذیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: استان قزوین از دیرباز در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی نقش داشته و قطعا پس از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان می‌تواند نقش هاب اقتصادی را در بین استان‌های همجوار برعهده بگیرد.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی به مکانی گفته می‌شود که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است، به عبارت دیگر مناطق ویژه اقتصادی در داخل مرز‌های کشور واقع شده اند و هدف آن‌ها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر در حوزه بازرگانی است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار