مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: به همت دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته برای سه هزار و ۶۲۵ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی این استان شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 02 September 2023

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: به همت دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته برای سه هزار و ۶۲۵ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی این استان شغل ایجاد شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمدمهدی شاهقدمی اظهار داشت: ایجاد فرصت اشتغال در همین مدت از طریق پرداخت ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی طی ۲ سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است افزود: این میزان تسهیلات در دولت قبل ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۸۱۶ واحد مسکونی در سال‌های ۹۲ تا سال گذشته با مشارکت مددجویان و خیران تحویل مددجویان شده است تصریح کرد: در دولت سیزدهم و از سال گذشته تعداد ۳۱۷ واحد مسکونی تحویل جمعیت هدف زیر پوشش بهزیستی شده است.

شاهقدمی ادامه داد: همچنین امسال نیز ۲۶۶ واحد مسکن مددجوی به افراد واجد شرایط با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بهزیستی کشور، براساس تعهدات بهزیستی تحویل مددجویان خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه پرداخت ودیعه مسکن که در سال‌های قبل برای مددجویان پیش بینی نشده بود گفت: مبلغ ۲۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان در سال گذشته پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: همچنین پرداخت ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در سالجاری با سرانه یک میلیارد ریال در شهر همدان و ملایر و نیز ۸۰۰ میلیون ریال در سایر شهر‌ها به مددجویان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

شاهقدمی با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در دولت سیزدهم رشد ۱۱۰ درصدی داشته است ادامه داد: مشارکت‌های مردمی از سال گذشته تا پایان خرداد سال‌جاری ۳۰ میلیارد ریال نقدی و ۲۵ میلیارد ریال غیر نقدی بوده است.

وی اظهار داشت: ۳۶۳ مرکز و موسسات خیریه شامل مراکز مثبت زندگی (انجام امور مددکاری)، مراکز حرفه آموزی به معلولان، نگه داری کودکان بی سرپرست، مجتمع‌های خدماتی، مرکز ناشنوایان، مرکز معلولان جسمی و ذهنی، مرکز ضایعه نخاعی و مرکز سالمندان زیر پوشش بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: در دولت سیزدهم مرکز سالمندان رشد ۱۰۰ درصدی، مراکز روان، اوتیسم، کاهش آسیب و سرپناه بانوان رشد ۳۰۰ درصدی و درمان سرپایی و کمپ‌های اقامتی رشد ۳۳ درصدی داشته است.

شاهقدمی افزود: مرکز مثبت زندگی در دولت قبل وجود نداشت و هم اکنون ۴۸ مرکز مثبت زندگی فعال است و ۴۳ موسسه خیریه در دولت قبل فعال بوده که به ۹۳ موسسه افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار