کد خبر: ۱۱۲۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ 07 September 2023

به گزارش تابناک مازندران، ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
قدردانی نماینده ولی فقیه در استان مازندران از برقراری نظم و امنیت عمومی در مراسم اربعین //هرقدم و خدمت در مسیراباعبدالله توشه ای ارزشمند برای آخرت است
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در جمع کارکنان انتظامی استان با قدردانی از اقدامات پلیس در برگزاری مراسم اربعین، نشان دادن راه و روش درست زندگی را یک اصل مهم در استفاده از ابزارهای زندگی بشر عنوان کرد و گفت: هرقدم و خدمت در مسیراباعبدالله توشه ای ارزشمند برای آخرت است .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم سوگواری اربعین حسینی که با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونان، مدیران و کارکنان انتظامی استان در حسینیه آیت الله خامنه ای ستاد انتظامی استان برگزار شد، از برگزار کنندگان و دست اندکاران مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) قدردانی کرد .
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به خدمات ارزنده پلیس در برگزاری این مراسم، گفت: سازمان انتظامی در همه ماموریت های خود اعم از برقراری امنیت ترافیکی، امنیت شهری، برونشهری و امنیت مرزی در این ایام که دشمن فکر می کرد می تواند در این مراسم اختلال ایجاد کند، بسیار مقتدرانه عمل کرد .
امام جمعه شهرستان ساری با بیان این که نیروی انتظامی در برگزاری این مراسم بیشترین مسئولیت را برعهده داشته است، اظهار داشت: کارکنان انتظامی بسیار خوب از عهده این مسئولیت برآمده اند و قطعا در پیشگاه امام حسین(ع) اجری عظیم دارند و افتخاری بالاتر از این نیست که در حوزه جغرافیای گسترده کشور جمهوری اسلامی ایران ، فراجا با تمام قدرت و توان در خدمت زوار امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به احساس مسئولیت همه آحاد جامعه در برپایی این مراسم را ناشی از عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت برشمرد و اذعان داشت: تنها چیزی که توانست این موج عظیم میلیونی را مدیریت کند و آن را حفظ کند ناشی از عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بوده است .
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به این که گاهی انسان این سوال در ذهنش تبلور می یابد که انسان برای زندگی نیاز به ابزار دارد به پیشرفت های علم و فن آوری در جهان امروز اشاره کرد و اظهار داشت:  اما در کنار این ابزار راه درست و مسیر اصلی زندگی بشر یک اصلی مهمتر و فراتر از آن است که اگر به درستی به انسان نشان داده نشود انسان به انحراف کشیده خواهد شد.
ایت الله لائینی خاطرنشان کرد: ابزار زندگی را علوم مادی و صنعتی و طبیعی می سازند اما راه زندگی را دین برای ما مشخص می کند ،عقل انسان را به راه درست و به سمت خدا هدایت می کند و خداست که انسان را به سمت راه درست می کشاند و اگر انسان در راه درست قدم بگذارد قطعا به سعادت خواهد رسید .
وی با بیان این نکته که راه دست و صراط مستقیم در گرو خداشناسی است انسانیت، عقلانیت، وجدان، رحمت ، مودت آزادی و آزادگی، عزت گرائی و ... را از راه های رسیدن انسان به عزت برشمرد ، تصریح کرد:  انسان می بایست در کنار داشتن ابزار زندگی مدرن   به دنبال مسیر درست زندگی بگردد تا صراط مستقیم را پیدا کرده و در  پیمودن این راه مستقیم به سرمنزل حقیقت یعنی به بهشت برسد  و امام حسین (ع) آمده است تا راه درست زندگی و راه رسیدن به معنویت و خدا را به ما نشان دهد.
آیت الله لائینی خاطرنشان کرد: راه درست زندگی و نیازهای معنوی که راه درست زندگی است را علمای دین با تاسی از ائمه معصوم به ما می آموزند و هدف نهایی و غایت زندگی انسان ها را مکاتب دینی به آنان نشان می دهند و راه درست همان راهی است که به بهشت رضوان و سعادت اخروی ختم خواهد شد
آیت الله لائینی بیان داشت : همه ماموریت ها و خدمات کارکنان فراجا ارزشمند است و در واقع شما سربازان بی ادعا و گمنام امام زمان (عج) هستید که در لباس مقدس فراجا انجام وظیفه می کنید ، اما نقش و ماموریت خادمی زائران امام حسین (ع) که یکی از جلوه های مظلومیت او یاران و اصحابش شهادت با لبان تشنه بود  متفاوت از سایر ماموریت ها است .
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خاتمه با بیان این که گام برداشتن در راه اهل بیت (ع) خیلی متفاوت است، گفت:  مطمئنا هر قدم و خدمت در این مسیر توشه ای ارزشمند برای آخرت همه شما است .
------------------------------------------
کشف خودروی 130 میلیاردی قاچاق در ساری
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف خودروی تویوتا لندکروز قاچاق به ارزشی بالغ بر 130 میلیارد ریال در ساری خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی توقیف یک خودروی تویوتا لندکروز دارای سابقه کلاهبرداری در استان کرمان از طریق سامانه پلیسی 110 ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: با بررسی های فنی و احراز اصالت خودرو از طریق مراجع مربوطه، این خودرو به دلیل عدم تطابق ارکان و شماره های شاسی، بدنه و موتور و همچنین کپی برداری و جعل مدارک خودروی مورد نظر  از سند یک خودروی تویوتا در تهران، توقیف شد .
سرهنگ قیصری با بیان این که ارزش این خودرو که فاقد هرگونه مجوز گمرکی است بالغ بر 130 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت:  خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل شد و موضوع در دست بررسی است .
------------------------------------------
کشف موتورسیکلت های سرقتی در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف نمود.
سرهنگ دیلمی از کشف 5 موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: این فرد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک موتورسیکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
کشف چوب قاچاق در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 1500 کیلوگرم درختچه طاق قاچاق از یک خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق گیاهان و فرآورده ای آنها، ماموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند.
وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر مقدار 1500 کیلوگرم درختچه تاغ بدون مجوز قانونی به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد، اظهار کرد: راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ راست خدیو در پايان با اشاره به اینکه امنیت یک نیاز همگانی و تولید آن مستلزم مشارکت همگانی است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان، مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستبند پليس بر دستان سارقان اماکن خصوصی درنکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری5سارق حرفه ای با 12 فقره سرقت اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش های بي وقفه ماموران تابعه ، 5 سارق شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف كردند كه در اين رابطه پرونده تشكيل و به مرجع قضايي معرفي شدند.
سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس در زمینه پیشگیری از سرقت را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طریق تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف چوب قاچاق در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 تن چوب قاچاق از یک خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه گرماب در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی  مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 2 تن و 60 کیلوگرم چوب که به صورت غیر مجاز برداشت شده بود،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار